Inlägg från: Anonym (sambo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sambo)

Kläder på nyår

Är det verkligen värt att strida om, låt henne har på sig sina bekväma kläder, hon är ändå 13 år!, hon är säkert inte så sugen på att hänga med och då måste hon även klä upp sig och känna sig mer obekväm.

• Anonym (sambo)
    Pejgan skrev 2007-12-31 16:35:59 följande:
    på nyårsfest har man inte urtvättade mysbyxor om det inte är uttalat. En 13åring är stor nog att fatta att man får anpassa sig till situationen
    Jag tycker att en 13 åring är tillräckligt stor att kunna välja själv sina kläder, det kan vara en trygghet och har sina myskläder då hon kanske inte känner så många på nyårsfesten. Sen få man använda lite bakvänt psykologi.
  • Anonym (sambo)

Men hur var vi själva i den åldern?
    var våran eget mode så himla snyggt?.
    Självklart ska hon med men varför måste hon har på sig kläder hon inte vill har?

• Anonym (sambo)

Har inget sagt om att hon ska vara hemma själv.
    Men jag själv bry mig inte så mycket över nyår eller att klä upp mig för det. Jag skulle aldrig strida om en sån löjlig sak som att hon måste har andra kläder på sig då det är rätt uppenbart att hon har mjukisbyxor på sig för att du ska reta upp dig eller bli arg.

• Anonym (sambo)

Självklart ska man lyssna på föräldrarna men barnet är ändå 13 år det känns som en ganska s¨å löjlig konflikt faktiskt. Kan förstår om det var av städning eller nått annat problem.

Svar på tråden Kläder på nyår