• Minna1

    Kistdekoration?

    Hej!

    Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Har varit in och läst många sidor och vid något tillfälle såg jag en bild på en väldigt fin kistdekoration, tyvärr så minns jag inte var. Nu ska vi snart begrava vår lilla dotter och jag skulle vilja ha något liknande. Beg.byrån kan säkert hjälpa oss men jag ville gärna se bilden igen. Det var en vit kista med blomma/blommor i ena ändan och så låg det rankor, jag tror av murgröna, ner längs med långsidorna (uppe på locket). Det var som om man kan tänka sig banden på en dopklänning som hänger uppifrån halsen och ner över klänningen.

    Hoppas att någon känner igen detta och kan tipsa mig om var bilden finns. Kram/Minna1

  • Svar på tråden Kistdekoration?
  • gustafssons

    tyvärr kan jag inte hjälpa dig med just den, o jag beklagar din sorg.

    Vit gerbera m röd ros o björngräs är väldigt fint å någon grön ranka som släpar..

  • PandaPrinsessa

    Jag kan tyvärr inte heller hjälpa dig med just den dekorationen... Men jag vill tipsa dig om att prata med den florist du vill ska göra dekorationen. Om du inte vet en speciell person, gå in i en butik som du tycker verkar bra. Prata med personalen, de har alltid bilder och förslag på dekorationer. Och så kan du beskriva det du sett och hur du har tänkt så kan de säkert hjälpa dig.

    Jag beklagar verkligen sorgen efter er lilla dotter.

    Kram.


    lill-skrutten - vecka 19
  • Mkmit

    Vi gjorde vår kista lite speciell vid begravningen för två veckor sedan. Vill du ha en bild så inboxa mig med din adress så fixar jag det.

    Kramis

  • Susanne78

    Vi hade ett litet hjärta av röda rosor och murgröna.
    Finns bild på min sida.

    Kram

  • Minna1

    Tack för era svar. Begravningen var igår och det blev en fin stund. Kistdekorationen blev också fin, rosa rosor mitt på och så satte dom fast lösa rosor runt om och sammanlänkade dem med murgröna. För övrigt kändes det väldigt overkligt men idag har sorgen varit jobbig att uthärda. Har ju hela tiden tills nu gjort något som gällt henne, planerat för begravningen, och nu finns inte det mer. Hon har ju också funnits här i närheten och nu är hon helt oåtkommlig. Har svårt med den fysiska saknaden efter henne. Genom att läsa inlägg efter inlägg på denna sidan har jag fått mycket stöd, så tack alla ni som skriver om era öden. Kram till er alla/Minna1

Svar på tråden Kistdekoration?