• marysoul

Hundträff i Uppsala!!!

Hej!!

Gott nytt år allihopa. Jag tänkte göra ett försök att dra ihop en hundträff i Uppsala, där man kan ses -kanske ta med fika å varm oboy:) och låta hundarna leka av sig ordentligt!

Jag tycker att hagarna i Stabby vore en perfekt mötesplats. Annars finns det ju en trevlig hage i Eriksberg/håga också!

Ser först om det finns intresse, sen föreslår jag plats datum och tid så får vi se vilka som kan!! :)

Jag har en blandrashane som heter Bengt, han är drygt ett år. Går jättebra ihop med både tikar och hanar, stora och små. Han lekte med en dvärg pinchervalp häromdagen, va jättekul att se att han verkligen förstog att han skulle va försiktig mot den lilla!! :P

Hoppas på många svar!!! :)

• Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!
  • minismatte

Hej Alla!

Tyvärr får vi hoppa över idag! Vädret e typ perfekt för att fixa me veden!!

Kanske att de e nån som kan nån annan dag i helgen? Håller utkik!!

• Godina

Hej alla!

Max har fortfarande strut på sig, han slickar så mycket på såret när vi tog av den en dag. Men till helgen kan jag tänka mig att han är återställd. Är det någon mer än vi som behöver öva på inkallning med störningar? Vi fick inte plats på någon kurs nu i vår och Max är verkligen helt omöjlig att kalla in när andra hundar är i närheten. Nån som har lust att kombinera en lek- och träningsträff?

Hoppas allt är bra med er!

Sara

• linaeriksson
    Svar på #163
    Här har vi en till som har svårt att hålla sig i skinnet då det är andra hundar i sikte. Leksugen e hon också! På lördag skulle vi kunna tror jag, efter tolv nån gång.
  • minismatte

Hej Alla!!

Låter som en jättebra idé!! Vi e på!! Tror vi oxå kan efter 12 på lö!? Ska kolla lite härhemma hur planerna ser ut bara!

lillstrumpa 14: Har inte sett dig på tråden på en stund! Allt bra hoppas jag? Hoppas du oxå kan i helgen!

• Godina

Hej!

Klockan tolv skulle passa fint för oss med - kommer Wilma också?
    Kanske i Hagadalen? :) Många bra hagar att leka på här - förutom hundhagen, den brukar vara full så dags om vädret är okej.

Max är numera strut-fri och tar igen alla gånger han skulle ha kliat sig bakom örat, han har nog hållt på i en timme nu.

• lillstrumpa14

Halloj
    Har varit i fjällen över påsk + några dagar, det är därför jag varit borta ett tag ;)
    men nu är vi tillbaka!

och JA! vi är också sugna på lite träning/lek i helgen.
    när? var? hur?

• I min mage

Vi har fått svärmor på besök så Vilma kommer inte :(

• Godina

Vad sägs om klockan tolv vid Hågadalens hundhage, så kan vi gå vidare därifrån!

• minismatte

Hej Alla!

Det låter bra, vi kommer!! Det finns väl bara en hundhage va? Den som ligger typ bakom Eriksbergs- och Hågadalsskolan?

Ses i morn då!!

• ANOF

Är det någon från stockholm som brukar åka upp? Jag är intresserad av att komma på lördag, och det skulle väl vara bra att samåka.

• minismatte

Hej Alla!!

Hoppas de blir träff på lö, som de ser ut nu så kan vi iallafall!!

ANOF: Kul me en ny på tråden! Vi som träffas just nu bor alla i Uppsala, men du kanske kan få me nån mer från Stockholm!? Jättekul om det blir fler, och du är givetvis välkommen även om du inte får tag i nån reskamrat!!

Mini Längtar!!

• ANOF

Finns det ingen i stockholm som vill åka upp till uppsala?

Sen undrar jag vad brukar ni ha med er för utrustning, och vad brukar ni ägna er åt?

• minismatte

ANOF: Vi har ingen speciell utrustning annat än tåliga kläder, brukar kunna va lite lerigt! Vi låter mest hundarna leka me varann, men sist nu så övade vi lite inkallning oxå, å de va kul å gick över förväntan, så de blir nog mer sånt!!

Hoppas du får tag i nån reskamrat!

• ANOF
    minismatte skrev 2008-04-02 13:13:58 följande:
    ANOF: Vi har ingen speciell utrustning annat än tåliga kläder, brukar kunna va lite lerigt! Vi låter mest hundarna leka me varann, men sist nu så övade vi lite inkallning oxå, å de va kul å gick över förväntan, så de blir nog mer sånt!!Hoppas du får tag i nån reskamrat!
    Okey, jag förstår. Det skulle va kul om alla kunde ta med sig sele och lite annan utrustning så vi skulle kunna träna hundarna. Jag åker gärna upp från stockholm för att hjäpla till med det.
  • minismatte

ANOF: Sele å vad då för annan utrustning?? För att träna vaddå?? Vi tycker att det räcker bra med att träna inkallning, stanna kvar mm.

• minismatte

Hej Alla!!

Vi siktar på träff på lö! Kom med förslag på tid å plats bara som vanligt, så kommer vi!!

• Godina

Hej alla!

Här var det full aktivitet. Vad bra det gick i helgen förresten, helt över förväntan, som sagt. I alla fall för min del, Max är ju inte den mest väluppfostrade vovven, än :) För min del tycker jag att inkallning och lite platsliggande blir fullt tillräckligt, annars blir nog Max diskad rätt fort...

Lördag funkar fint! Vid tolvsnåret kanske? Jag är väldigt flexibel i och för sig. Vilka har tid/lust i helgen? Hoppas att våren håller i sig!

• I min mage

Vi kommer inte den här helgen heller :(
    Hoppas det är bra med alla mattar och vovvar :)

Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!