• marysoul

Hundträff i Uppsala!!!

Hej!!

Gott nytt år allihopa. Jag tänkte göra ett försök att dra ihop en hundträff i Uppsala, där man kan ses -kanske ta med fika å varm oboy:) och låta hundarna leka av sig ordentligt!

Jag tycker att hagarna i Stabby vore en perfekt mötesplats. Annars finns det ju en trevlig hage i Eriksberg/håga också!

Ser först om det finns intresse, sen föreslår jag plats datum och tid så får vi se vilka som kan!! :)

Jag har en blandrashane som heter Bengt, han är drygt ett år. Går jättebra ihop med både tikar och hanar, stora och små. Han lekte med en dvärg pinchervalp häromdagen, va jättekul att se att han verkligen förstog att han skulle va försiktig mot den lilla!! :P

Hoppas på många svar!!! :)

• Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!
  • tintilar

EttElaktTroll: Haha, jaså? Min hund trycker troligen inte ner utan din får nog hållas för hans del. Vill du träffas bara en och en så har du en frivillig här.

Jag jobbar till 16.30 på vardagarna så då blir det svårt.
    Av ngn mysisk anledning blev vi bjudna på bröloppsfest hos en gammal barndomskompis till gubben min som han eg inte ens känner, på lördag. Men vi ska vara där kl 18.00 så jag hinner med både och.

Marysoul kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Ettelakttroll kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Lillstrumpa kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    ev lördag 19/1 kl 12.00

tintilar kan
    lördag 19/1 kl 12.00

• EttElaktTroll

Va roligt.
    Ja en BC borde nog orka hålla min hunds tempo...
    tintilar skrev 2008-01-11 09:42:32 följande:
    EttElaktTroll: Haha, jaså? Min hund trycker troligen inte ner utan din får nog hållas för hans del. Vill du träffas bara en och en så har du en frivillig här.Jag jobbar till 16.30 på vardagarna så då blir det svårt. Av ngn mysisk anledning blev vi bjudna på bröloppsfest hos en gammal barndomskompis till gubben min som han eg inte ens känner, på lördag. Men vi ska vara där kl 18.00 så jag hinner med både och. Marysoul kan onsdag 16/1 kl 15.00 lördag 19/1 kl 12.00 Ettelakttroll kan onsdag 16/1 kl 15.00 lördag 19/1 kl 12.00 Lillstrumpa kanonsdag 16/1 kl 15.00ev lördag 19/1 kl 12.00tintilar kanlördag 19/1 kl 12.00
  • tintilar

Ja, han orkar. Annars dör han på hallmattan när vi kommer hem sen och det är helt ok.

• EttElaktTroll

haha

min hund leker mest med en amstaff och en bullterrier och dom är ju så kraftiga och orkar inte springa alls lika mycket

• tintilar

Då kanske det är din som blir trött nästa vecka då. Vilken dag har vi bestämt nu? Blir det ons eller lör?

• marysoul

ska vi köra på onsdag till att börja med, och sen lördag också?

Eller vad säger ni?

• EttElaktTroll

igår träffade min vovve min systers staffe(tik) för första ggn och det blev ett riktigt slagsmål... nu vet jag inte om jag törs... tänk om det skulle bli så igen

• marysoul

ettelakttroll: det händer ju tyvär ibland att dom rykter ihop.. men dom brukar ju oftast reda ut de rätt snabbt själva, även att de är läskigt att se på!!!
    Men ska iaf ALDRIG gå emellan och sticka in händer, men behöver man gå emellan är det bäst att dra i bakbenen, för då på nåt konstigt sätt slappnar deras ansikts och käkmuskler av och dom kan inte bita, och dom når inte att bita en själv.

men som sagt, dom brukar lösa det själva, och den som är lägst i rang ska ju ge sig...

blev det några skador, eller lät det bara illa?

Häromdagen kom en lös hund fram utan matte å flög på min vovve, å eftersom min hund blev så överraskad och jag tror att han skulle skydda mig, så gav han sig inte heller, så det lät illa ett tag, sen kom den lösa hundens matte och tog bort sin. Ingen hade några skador, dom lär mest illa och högg i luften..

Men det kommer garanterat hända igen!! Tyvärr, det är ju så med hundar, dom passar ju tyvärr inte alltid med alla, och vissa måste dom bara sätta på plats, eller bli sätta på plats själva av...

• EttElaktTroll

Du har helt rätt.
    Ja min hund fick lite bitmärken men inget farligt. Dom är verkligen som staffar, bet sig mest fast och lät läskigt.
    Men dagen efter så gick med dom i koppel på promenad och det gick bra, när min syster tik ville leka gick allt bra men inte när vår hund ville leka Han skulle hålla sig på plats.
    Min hund är ju en hittehund, tror att han fått kämpa lite i livet. Han är så snäll och vill bara leka men när ngn blir arg på honom blir han arg tillbaka.

• marysoul

ettelakttroll: okej, tur att de inte blev nåt värre då! =)

Åh tusse, klart kan inte riktigt vet hur han ska bete sig jämt då! Vart kommer han ifrån?

Har en kompis som har en hund från irland, han är superuppfostrad, men jäklar vad hon fått kämpa med honom, eller kämpa rättare sagt varje dag hela tiden för att han ska hålla sig så duktig som hon vill, och ändå e han långt från perfekt alltid. men det är ju oftast svårare med dom stackars vovvarna som haft de tufft innan!!

Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!