chess1979 skrev 2008-01-01 14:40:44 följande:
jag hade åkt in, jobbar oxå som barnsköterska och det är inget att leka med när så små får feber, det kan gå VÄLDIGT fort. om din lille har fått rs-virus så kan det bli allvarligt. när min minsta var ca 3månder fick hon feber, vi fick åka in till sjukhuset på en gång och det var på sjukvårds rådgivningens inrådan.på mitt jobb är det inte ovanligt att febriga spädbarn får ligga cpap eller tillochmed resperator just för att dom kan få andningssvårigheter pga rshar hans feber sjunkt från 39,1 till 37,7 på en timme? har ni gett honom ngt?
Vi har inte gett han något då vi skulle avvakta enligt sjukvårdsrådgivningen. Nu sist när vi tog tempen igen så var den på 38,1.
ja vi har ju fått en läkartid till vanliga hälsocentralen. Det känns inge vidare kul tycker jag. Helst skulle jag vilja att en barnläkare titta på han. Dem som har lite mer kunskap och så om småbarn och bla RS-viruset.
Fattar inte riktigt varför barnläkaren inte tyckte vi skulle komma in med han. Det kan ju bli jätteallvarligt som du skriver... man borde ha rätt att få komma in med så småbarn utan ens att fråga tycker jag