• EllenYeep

Gallstensanfall

Vaknade i morse med ett tryck över ryggen och grymt ont i magen, väckte sambon som fick ringa 112, fick åka ambulans in till KS och de konstaterade att jag fått ett gallstensanfall.
    Har pratat med mamma och mormor om det och mormor hade också ett sånt anfall drygt en månad efter hennes andra barn.
    Jag födde min son för fem veckor sedan.
    Mamma hade en arbetskamrat som också fått det en tid efter hennes förlossning, är det någon fler som fått det?

• Svar på tråden Gallstensanfall
  • EllenYeep

Mitt i magen och lite till höger, där levern sitter. det är som ett tryck över ryggen och övre buken. Det gör riktigt ont det vill jag lova.

• EllenYeep

Åh fy vad jobbigt, under graviditeten! Usch.
    Jag gick hemma som en autist och gjorde konstiga ljud och flåsade under anfallet, klädde på mig lite snabbt också, dvs byxor, bh och tröja.. inget annat, sen kommer tre söta ambulanskillar och ska klämma och känna, de ställde tusen frågor och när man har så ont är det ganska jobbigt att prata.
    vi åkte iaf till Karolinska (utan trosor och strumpor) där de ville att jag skulle kissa i en burk och då försvann smärtan. Det är 20 veckors väntetid på operation här, men om jag inte får några fler anfall så kommer jag inte operera mig.
    vad har gallblåsan för funktion?

• EllenYeep

jo jag har slutat dricka coca cola och äta fet mat, för det där vill jag inte ha igen och som ladymarmalade sa att man får en påminnelse hur skört livet är, så nu har jag dödsångest för tre pers, min son, min sambo och mig.. hur jobbigt som helst.

Svar på tråden Gallstensanfall