• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nikithea

bluebride, fyller du år? grattis!
    Sötfrö, välkommen! Lägg in info på vår lista, länk ovan.
    Pyropyret, Va kul att din slemhinna har blivit bättre, då händer det ju nåt positivt i väntan på kliniken ska kalla dig!

• Pyro pyret

Bluebird:
    Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år..... Hurra, hurra, hurra, hurra. GRATTIS!!
    Hoppas du hade en super trevlig födelsedag. Vad var det du testa?

Nikithea:
    Japp det var bra... var livrädd att det skulle gå åt andra hållet (man måste pausa efter visst antal kurer för att slemhinnan skall återhämta sig så jag trodde den skulle "försvinna").
    Träffade en ny läkare eftersom jag var där på en lördag och hon var jätte bra. Hon gav mig 2 kurer med dubbelpergo så nu kör vi så det ryker. Här skall det bli barn gjorda.
    Vasd händer för dig då (uppehåll)?

• Wilma00

välkommen sötfrö, och grattis på födelsedagen bluebird.
    här är det snö verkligen... Magnus skottar. Saknar min Robin nu, för nu skulle vi lekt i snön, jag som älskar snö. Känns lite tungt varge gång snön kommer
    Idag ska jag på jobbmöte så vi får se vad som händer. Lite nervös. Kl 3 ska jag va där. kram tjejer.

• Pyro pyret

Wilma00: Lycka till på jobbmötet i alla fall....

• sötfrö

Wilma00:
    Tack så mycket

Pyro Pyret:
    Vad skönt att det inte måste vara "en räjäl" mens för att du ska få börja. Då räcker det ju bara med lite "stänk" och det är OK att börja. Måste kännas skönt att få börja med den medicinen. Då kan man verkligen känna att man gör allt man kan för att få barn. Lät konstigt, men jag tror du fattar vad jag menar

Anledningen till att jag frågade om hur mycket läkarbesök det blir är för att min gyn nämnde något om den medicinen och förklarade bara som hastigast hur det funkade och då tyckte jag det lät väldigt mycket Men det är det ju helt klart värt!

Läkaren har inte sagt något om att det skulle vara HELT omöjligt för mig att bli Gravid själv. (Men chansen är ju inte gigantisk direkt)
    Någon operation blir det nog inte- Vi har dom här månaderna på oss att försöka på naturlig väg, sedan blir det snack om provrörs, för att som han sa "hoppa över" äggledarna och placera in ett ägg direkt. Det är planen så att säga

Håller tummarna för att du ska få en liten blödning snart

• Wilma00

Det gick bra. Jag ska på studiebesök den 26 först, sen får jag välja när jag vill börja antingen själv med faddern den 31 mars eller med kontaktpersonen som jag träffade idag den 2 april. Det kan ju va skönt att börja en onsdag. Samma lön som jag får nu men meningsfullt jobb. Så kanske vi hittar ett annat jobb under tiden. Så glad för det och ser fram emot detta. Börjar ca halv tolv slutar fyra. 15 min rast. bussen går tio över elva så det blir inte så tidigt att gå upp. Så jag slipper få panik om jag inte kan somna riktigt på nätterna. har provat gå upp fem ingen höjdare.
    Spännande nu fram över. Vill börja nuuuuu. *S* Ska montera kontorsstolar iaf.. I olika nivåer. Börjar med den lätta, sen får man avancera om man vill. Färre folk som jobbar eftermiddagar sa hon. skönt.

• Nork

Sötfrö: välkommen!!!

Pyro Pyret: jag blir helt förvirrad när du bytt bild

Bluebird Jätte grattis på födelsedagen

Wilma00 Kramar!
    Ps gå och gör en liten snölykta till honom!

• sötfrö

Nikithea:

Vet inte vad alla förkortningar osv. står för så jag vet inte hur jag ska göra hihi