Varför sover er hund INTE i sängen?
Min hund sover inte i min säng, för att det är MIN säng och han har inte samma statusen i "flocken" som jag...
Min hund sover inte i min säng, för att det är MIN säng och han har inte samma statusen i "flocken" som jag...
Kanske inte i dina ögon, men däremot i deras....
Vart har jag påstått eller skrivit det?
Jag ger mig inte in på en djup diskussion om det där, men saker och ting sker på mina villkor... Det finns ingen anledning till att min hund ska sova brevid mig.. Min säng= inte hans plats
Det tror inte jag heller, men sängsovande kombinerat med andra handlingar i vardagen, kan göra att hunden tappar respekten för matte/husse...
Absolut... Håller med... Men det funkade inte på min hund att låta honom vara i soffan/sängen ibland. Även om det var på mina villkor. Han tog sig för stor frihet, så det fick jag sätta stopp för..
Jaså????? Det har jag ett bra exempel på annars.......
Jag tillät min hund att sova i sängen/vara uppe i soffan när JAG ville det. Det slutade med att han tog sig mer och mer frihet, vilket ledde till att jag fick sätta stopp för det. Nu får han inte ligga i säng eller soffa.
Det var inte enbart detta som gav oss en dålig relation (eller rättare sagt, han respketerade inte mig fullt ut.) Sen kan jag lägga till att han inte är varken aggressiv, hundilsk och han har inte bitit någon heller............................ Men VÅR relation drabbades! När jag sedan bad honom om saker, så tyckte han mest att "äh, jag skiter väl i dig" vilket resulterade i att bla vår tävlingslydnad blev drabbad, samt att han drog som en galning i kopplet...
För säkerhetsskull så skriver jag det igen; Det var soff- och sängliggande i kombination med andra handlingar som ledde till detta...