• FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • Långbenopluto

Vår hund får inte sova i vår säg för att det blir för mycket päls i sängen... Alltså väldigt ohygieniskt!

För det andra blir det väldigt varmt oxå eftersom han är så stor....

God Jul och Gott Nytt År
  • Hansarna

Vi har inte våran hund i sängen för att det blir skitigt.
    De fäller i perioder, och drar med sig grus upp i sängen mm

Och jag tycker att huden ska ha fasta regler.
    Antingen får den, eller så får den inte vara i sängen.
    Tycker inte det är schysst att bara låta honom vara i sängen då och då. Lite förvirrande.

För att inte prata om fästingar på sommaren. Skulle dö om jag hittade en fästing i sängen som släppt

• Maraschino

Vår golden fick sova i sängen som valp men sen när han blev vuxen är det golvet som gäller, anledningen till det är att jag inte fixade allt hundhår i sängen tyckte det blev äckligt.

• skåne tjej

För att de har egna sovplatser.

• Pshevil

Visst är det gosigt när Vegas sover med oss och hon brukar komma upp till oss fram på morgonkvisten, men förutom att det är för trångt (hon ska ligga JÄTTEnära och ibland ligger sonen mellan oss däruppe och Vegas mellan oss nere vid benen, suck!) så är det inte bra för henne. Hon har hudproblem och det verkar bli värre av om hon får sova uppe hos oss, kanske inte tål människokvalster i sängen?

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • FruMansour
    Tines skrev 2008-01-01 19:01:11 följande:
    Vår hund får inte sova i vår säg för att det blir för mycket päls i sängen... Alltså väldigt ohygieniskt!För det andra blir det väldigt varmt oxå eftersom han är så stor....
    Jo jag vet..det blir varmt... Jag förstår inte varför det stört mig när barnen sovit i sängen men inte när hunden gör det. Förmodligen för att jag ligger stel som en pinne med barnen i närheten men bryr mig inte om jag halvt rullar över hunden. han får helt enkelt flytta sig eller gå om det inte passar.
  • Hansarna

Sen är det ju en schäfer vi har. Tar ju rätt mycket plats :)

• lillaMallan857

Vi har inte vår hund i sängen, hon sover bäst i sin egen säng och vi sover bättre själva. Men vissa söndagsmorgnar får hon komma upp en liten stund och gosa i sängen. Vår lilla fröken rör sig ganska mycket i sömnen på nätterna, trampar omkring och så där och skulle då väcka oss. Dessutom blir det grus och smuts i sängen om det är smutsigt ute..

Jag förstår dom som vill ha sin hund i sängen för det är mysigt, men vi kände att vi vill ha lite privatliv åxå..

• FruMansour
    Hansarna skrev 2008-01-01 19:02:03 följande:
    Vi har inte våran hund i sängen för att det blir skitigt.De fäller i perioder, och drar med sig grus upp i sängen mmOch jag tycker att huden ska ha fasta regler.Antingen får den, eller så får den inte vara i sängen.Tycker inte det är schysst att bara låta honom vara i sängen då och då. Lite förvirrande.För att inte prata om fästingar på sommaren. Skulle dö om jag hittade en fästing i sängen som släppt
    Enligt Cesar (mannen som talar m hundar) så ska det tydligen inte vara problem om hunden får ibland och ibland inte... det viktigaste är att hunden ska vänta på att få tillstånd/bli uppbjuden i soffan/sängen.

Tur att vi inte har så mkt fästingar i Norrland.
  • alisandra

Ingen av våra sover i våran säng eftersom det blir för varmt för dom, dom ligger på golvet brevid och den ena ligger ALLTID nere vid dörren och vaktar.

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?