Inlägg från: FruMansour |Visa alla inlägg
  • FruMansour

Varför sover er hund INTE i sängen?

Hej hej!

Ville bara veta anledningen till varför er hund INTE får sova i er säng. Är det någon av följande orsaker:
    *ohygieniskt!
    *för trångt
    *för varmt
    *annat

Själv hade jag bestämt mig att den nya valpen inte skulle få dela säng med oss, men jag har så svårt att motstå det. Jag har inte sett ett enda hårstrå från min hund heller så jag kan inte skylla på att det blir för mkt hår i sängen.. Han är bara go och han har de sorgsnaste ögonen när han sitter bredvid sängkanten och ber om tillåtelse att få krypa upp i sängen.
    Så...min vovve sover med mig...oftast. :)

Mvh Marie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 18:11:56:
    Det har blivit lite ändringar hemma. Devil får inte längre vara i nya skinnsoffan då jag fick panik av en lång repa från hans klor. Något han accepterar fullt ut eftersom han fått en egen fåtölj att sitta i bredvid soffan.

En säng har även byggts till honom och där trivs han bra. Husse hade dock glömt bort att det här blir en stor vovve och kommer förmodligen få bygga ut den inom en snar framtid.

Devil sover fortfarande i sängen (när jag är ensam hemma och gett honom tillåtelse att hoppa upp).

Han har börjat lossa hår... NEEJ jag som var så glad över att jag inte sett enda hårstrå sen han flyttade in. Dock inget motför min förra jycke så jag klagar egentligen inte. :)

• Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?
  • FruMansour
    Tines skrev 2008-01-01 19:01:11 följande:
    Vår hund får inte sova i vår säg för att det blir för mycket päls i sängen... Alltså väldigt ohygieniskt!För det andra blir det väldigt varmt oxå eftersom han är så stor....
    Jo jag vet..det blir varmt... Jag förstår inte varför det stört mig när barnen sovit i sängen men inte när hunden gör det. Förmodligen för att jag ligger stel som en pinne med barnen i närheten men bryr mig inte om jag halvt rullar över hunden. han får helt enkelt flytta sig eller gå om det inte passar.
  • FruMansour
    Hansarna skrev 2008-01-01 19:02:03 följande:
    Vi har inte våran hund i sängen för att det blir skitigt.De fäller i perioder, och drar med sig grus upp i sängen mmOch jag tycker att huden ska ha fasta regler.Antingen får den, eller så får den inte vara i sängen.Tycker inte det är schysst att bara låta honom vara i sängen då och då. Lite förvirrande.För att inte prata om fästingar på sommaren. Skulle dö om jag hittade en fästing i sängen som släppt
    Enligt Cesar (mannen som talar m hundar) så ska det tydligen inte vara problem om hunden får ibland och ibland inte... det viktigaste är att hunden ska vänta på att få tillstånd/bli uppbjuden i soffan/sängen.

Tur att vi inte har så mkt fästingar i Norrland.
  • FruMansour
    Pshevil skrev 2008-01-01 19:02:50 följande:
    Visst är det gosigt när Vegas sover med oss och hon brukar komma upp till oss fram på morgonkvisten, men förutom att det är för trångt (hon ska ligga JÄTTEnära och ibland ligger sonen mellan oss däruppe och Vegas mellan oss nere vid benen, suck!) så är det inte bra för henne. Hon har hudproblem och det verkar bli värre av om hon får sova uppe hos oss, kanske inte tål människokvalster i sängen?
    Ja det är ju ingen höjdare om det gör hunden sjuk.
  • FruMansour
    alisandra skrev 2008-01-01 19:05:34 följande:
    Ingen av våra sover i våran säng eftersom det blir för varmt för dom, dom ligger på golvet brevid och den ena ligger ALLTID nere vid dörren och vaktar.
    Jo oftaste så vill vovven mest komma upp och mysa en stund men går sen. Jag kompromissar nämligen inte när det gäller min plats i sängen och Devil har ingen lust att ligga ihoptryckt i fotänden.
  • FruMansour

Min hund får vara i soffan också, men samtidigt sitter jag och våndas över att skinnsoffan ska gå sönder... Det är ju liksom ingen liten hund som trampar omkring och hoppar omkring i soffan med barnen.

• FruMansour

Ex ungue leonem skrev 2008-01-01 19:12:34 följande:

Våra pudel får ligga i sängen.Det finns tvättmaskion och dammsugare som tar bort grus.Hår fäller de ju intealls.Sedan så brukar jag tvätta hennes fötter närhon varit ute=
    Samma inställning som mig.. Och så har man tur med en ras som knappt fäller... Jag har dock INTE sett nått... Nångång måste han väl byta päls antar jag men den dagen den sorgen.
  • FruMansour
    Saandraa skrev 2008-01-01 19:43:00 följande:
    jag har inga djur alls i sängen! vi har vår bebis där, men dom har hela soffan för sig själva och fåtöljer och mjuka plädar.. och vår hund snarkar så förfärligt
    Min hund också... som en vuxen karl snarkar han
  • FruMansour
    Majsan70 skrev 2008-01-01 20:40:46 följande:
    * För trång med oss o dottern o katterna o 30 kilo hund.* Hon är långhårig o drar med en hel del skit förutom all päls hon lossar.*Skulle bli för varmt.* Och sist men inte minst. Hon är INTE jämlik oss härhemma. Hon skall alltid veta att vi står över henne i rang.
    Min vovve ifrågasätter inte sin rang i gruppen för att han sover i min säng ibland. Men det handlar om att bli uppbjuden till sängen precis på samma sätt som man bjuder in hunden till gos i vanliga fall eller till lek.. Allt på mina villkor.
  • FruMansour
    Majsan70 skrev 2008-01-01 20:40:46 följande:
    * För trång med oss o dottern o katterna o 30 kilo hund.* Hon är långhårig o drar med en hel del skit förutom all päls hon lossar.*Skulle bli för varmt.* Och sist men inte minst. Hon är INTE jämlik oss härhemma. Hon skall alltid veta att vi står över henne i rang.
    Gäller inte samma för katterna i hemmet?
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?