Inlägg från: gummisnoddan |Visa alla inlägg
  • gummisnoddan

Varför sover er hund INTE i sängen?

Min hund får sova i soffan hos mig o hos vår mixbo, hos mig får hon sova i sängen då mixbon inte är här,men,inte i sängen hemma hos honom. Jag äslakr ju henne,men,kan itne begära att han ska göra det,liksom han inte kan begära att jag ska älska hans barn. HUnden har koll på vad som gäller vilka dagar beroende på var vi r el.hur många som är var..*S*, då vi komemr o flytta ihop o förhoppningsvis få en bebis,komemr hon inte få sova i sängen,detta beror på alla dessa fästingar som tyvärr dras in o upp i sängen, samt, kvävningsrisk etc. Men, hon kommer få sov i soffan o med tur komem rjag h ett hobbyrum med säng,o där ska vi gosa,gosa,gosa,så det så,när jag nu skulle få tid över..suck.

• gummisnoddan

Min hund har speciell filt i soffan,den läggs undan då hon inte ligger där o läggs frm då hon ska ligga där,denna vädras o tvättas, är man rädd för hundhår bör man inte ha hund, o dessutom ska man regelbundet borsta hunden,o då minskar naturligtvis även håravfallet!

• gummisnoddan

Hundfria rum har jag inget emot,men,de är flockdjur och skall därför vara med där flocken är! Har man tygsoffa försåt jag att det blir problem,ajg har skinnsoffa,lätt o torka av o har dessutom hundfilt ovanpå såsom skydd mot både hår o annat. Att hundarna blir skitiga *S*,ja,det blir dem,därför duschas de av vid så´nt väder innan de kommer in o torkas av med handduk!!!!Det är väl ingen som vill ha skitiga hundar vare sig i köket el.nå´n sta´ns?? Inte kul o klappa en hund som man se´n är alldels svart i handen av,nej,stackars hundar,se till o få dem rena istället för o oja sig över hundhår!!! Jag menar därmed inte att man ständigt ska schampoonera dem,för det är inte bra för deras hud,men,ljummet vatten räcker långt mellan varven.HUndar skall dessutom ligga mjukt,så,får de ej ligga i soffan el.sängen måste de ha tillgång till en mjuk hundbädd,dels med tanke på armbågar o höfter (man ser ofta dem med stora plågsamma eksem o sår på armbågarna pga.hårt underlag), samt att hunden inte mår bra av att ligga i drag,vilket det ofta är på ett bart golv.

• gummisnoddan

de behöver mjukar underlag en en matta! Hundbäddar såsom "biabäddar" (jättefula,men, säkert bra för den som inte gillar hår) på Zoo finns inte bara för att ha det lyxigt för hunden,utan för att hunden faktiskt behöver den!Är man snål el.som jag tycker att de bäddarna är superfula,så köp ett fint påslakan o klä in ett gammalt täcke o vik det på mitten två ggr,det funkar utmärkt,lätt o tvätta o mjukt för vovven, min hun har förutom att den ibland får sova i soffan o sängen ytterligare en bädd i hallen,där den väntar då vi är borta,en bädd på golvet i vardagsrummet,d'r den sover när vi kolalr tv,då den inte får plats i soffan då vi är alla hemma, o ytterligare en bädd på övervåningen utanför sovrummet,där den ligger korta stunder då den inte får vara inne i sovrummet,men,den ligger oftast i soffan om nätterna!

Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?