Inlägg från: Xecute |Visa alla inlägg
  • Xecute

Sluta snusa

hej, startade själv en tråd i ämnet men fick bara svar från sådana som slutat för länge sedan... :p är också mitt uppe i det men har en bibel - allen carrs bok om att sluta röka. den gör det mycket lättare än alla de andra tusen gångerna jag försökt! däremot inte SÅ extremt lätt som många andra har upplevt det som läst boken. men så har jag extremt låg smärttröskel också...

har nått stadiet där jag känner deppigheten sätta in. plötsligt kommer jag ihåg allt som finns som är negativt och förstorar upp det tills jag blir gråtfärdig... hehe jag kan skriva om det nu och skratta åt det men när jag hamnar där igen om en liten stund har jag ingen humor alls! irriterad som fan också, inte bra med en trotsig treåring hemma!!

brukar alltid ge upp förr eller senare. efter en timme till efter ett halvår. men inte den här gången! eller hur!

• Xecute

det där har jag också "råkat ut för" - bestämt ett datum men ojdå så var det snus kvar på något sätt... å så blev det inte riktigt av *S*
    dåligt humör, det har jag nästan sluppit den här gången tack vare boken. men alla andra gånger jag försökt sluta "cold turkey" har jag haft MER än dåligt humör. jag har varit hysterisk, superdeppig, jättearg, skrikit surat gråtit kastat saker.... att jag ff är gift är ett mysterium...

men just nu är det enda jag känner en viss oro i kroppen och så måste jag ofta mota bort tanken "men bara en dosa snus och sen fortsätter jag sluta snusa igen". Nepp, den går jag inte på igen! (Inte än i varje fall...)

Hur går det för dig TS - brukar ju bli värre och värre de första fem dagarna för att sedan börja lugna ner sig igen?

• Xecute

ursäkta om jag tjatar... men just det där att inte komma ifrån tanken på att det saknas något, blir man av med oerhört effektivt om man läser allen carrs bok. det är just precis detta som gör att så många trillar dit igen, till och med efter +10 år. jobbigt att leva i den tron också, att det finns ngt att sakna.

har också börjat med GI - igen... men fuskar utan att maken vet om det för jag klarar INTE att både bekämpa snusabstinens OCH sockerabstinens samtidigt... alltså har jag väskan full med choklad! :D det är fult att ljuga men ändamålet helgar medlen eller nåt sånt... :p

• Xecute

nötter å mörk choklad - varför tänkte jag inte själv på det?!? älskar ju cashewnötter...

ja heja oss! men jag ska ta en vecka till då jag tillåter mig att ha något under läppen, typ onico/choice eller ihopvikta toalettpappersbitar i storlek portionssnus... för att känna mig så säker som möjligt på att all fysisk abstinens är borta innan jag ger mig på det allra svåraste - att ta bort nappen! beundrar er som har slutat tvärt med ALLT, inte använder något substitut, så himla strongt!

• Xecute

inte dåligt, själv törs jag knappt tänka tanken på alkohol utan napparna...
    annars går det rätt bra här, känner ingen fysisk abstinens direkt förutom lite rastlöshet när jag kommer på att jag inte har nikotin i munnen längre. hoppades att min man skulle köpa en dosa när han var i affären (han vet inte om att jag slutat) bara för att vara snäll så jag fick en anledning att "bara snusa lite och sen fortsätta sluta"... måste också plocka fram boken igen...

• Xecute

efter att jag lyckats hålla upp mer än tre månader förra året smög sig den där tanken på - att kunna snusa JÄTTELITE, typ en på kvällen att njuta av... eehh,... det tog två dagar. sedan snusade jag lika mycket som innan jag slutat!!! (dvs HELA TIDEN) .gör aldrig mer om det misstaget!

Och rotat i sopor, ojoj där är jag the king. *S* vad skönt att slippa allt sånt!

Här har vi också börjat med GI nästan hela familjen - men jag inser att jag inte klarar båda sakerna, men nu har jag i alla fall bytt ut smyggodiset i väskan mot 85% choklad och cashewnötter - men Fanta gömmer sig ff i väskan varje dag... en sak i taget, det viktigaste - GIFTET - först!

Hmm har nog inte nämnt att jag är gravid *skäms* och därmed lider extra mkt av sockersug... och humörsvängningar... trodde jag var säker men så plötsligt kom värsta utbrottet idag, som jag förstås skyllde på snusabstinens först men snart insåg att jag nog inte hade något att skylla på.
    Måste också börja trappa ner med onico snart. och spara pengar!
    Saknar snuset nu - dumt nog. såååå tooooomt....

• Xecute

Janneman du har inte bara sparat 20 kr, utan tusentals, eller hur! Jag tjatar jämt om det här men den funkar ju så bra; ut och köp allen carrs bok äntligen icke-rökare. tack vare den har jag knappt någon abstinens den här gången! jag kan svära på min mammas grav att den gör det hundra gånger lättare att sluta. jag vet det helt säkert för jag har försökt sluta en miljard gånger på en miljard olika sätt sedan jag började för 18 år sedan.

• Xecute

taskiga arbetskompisar! eller snarare kanske avundsjuka, som innerst inne själva skulle vilja klara av att sluta... :p

• Xecute

vill nog inte veta hur mitt tandkött ser ut. snusade två dosor portionssnus OM DAGEN, sved det i överkäken stoppade jag dem i underkäken (hmm inte bland folk men hemma iaf...), sjukt eller hur.

strongt av er att inte köra med "nappersättning". jag använder ff Onico men hellre det än trilla dit på giftet igen. Min man kom på hemligheten igår så nu går det absolut inte att ta ett återfall.. (han hittade godiset i min väska, blev tvungen att förklara mig *S*)

vanor är f ö lätta att bryta, eller hur. tänk vad snabbt det går att vänja sig vid var alla funktioner sitter i en ny bil t ex. *tänker positivt*

• Xecute

gnälla bör man annars... blir det så tråkigt :D

• Xecute

ska ut och äta med min man och shit god damn it vad sugen jag blev helt plötsligt - associationen förmodligen....... sen får jag ju inte nåt annat "roligt" heller som en öl eller så eftersom jag är gravid... blä............... hatar såna här bakhåll från snuset! :D

• Xecute

f*n jag klarade inte testet att gå ut och roa mig utan the real thing... så nu är det bara att börja om från början *slår mig själv i huvudet - hårt*

• Xecute

jag går alltid på samma sak - och vet ju om det också *skäms*
    nämligen att när det inte är jobbigt längre alls att inte snusa, ja då tycker jag att det börjar bli tråkigt, ingen utmaning, projektet är liksom slut, nåt i den stilen. "jaha vad ska jag göra nu då", liksom.

Men men, på´t igen som sagt. irriterande. som om att det är ROLIGT med abstinens! fattar inte hur jag kan göra så här jämt. måste ha blivit en dålig vana. *suck*

Svar på tråden Sluta snusa