• Slarva

Sluta snusa

Hittade ingen annan tråd i ämnet. Tänkte att om det är fler än jag som lovat sig själv att sluta snusa nu vid årsskiftet så kunde vi kanske hänga här och svära om våra problem tillsammans?!

Jag har redan fått ett hemskt humör! Ca 22 timmar sedan min senaste snus.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • marysoul

min kille slutade för två veckor sen, han var så jävla otrevlig första dan, men sen gick det över! men han är en sån där mirakelmänniska, bara han bestämmer sig för att snusa så är det ingen big deal. då snusar han heöt enkelt inte längre. :P själv kan ja inte stå emot godis ens. haha.

• Xecute

hej, startade själv en tråd i ämnet men fick bara svar från sådana som slutat för länge sedan... :p är också mitt uppe i det men har en bibel - allen carrs bok om att sluta röka. den gör det mycket lättare än alla de andra tusen gångerna jag försökt! däremot inte SÅ extremt lätt som många andra har upplevt det som läst boken. men så har jag extremt låg smärttröskel också...

har nått stadiet där jag känner deppigheten sätta in. plötsligt kommer jag ihåg allt som finns som är negativt och förstorar upp det tills jag blir gråtfärdig... hehe jag kan skriva om det nu och skratta åt det men när jag hamnar där igen om en liten stund har jag ingen humor alls! irriterad som fan också, inte bra med en trotsig treåring hemma!!

brukar alltid ge upp förr eller senare. efter en timme till efter ett halvår. men inte den här gången! eller hur!

• Jane Roe

Tänkte först sluta  snusa, men jag ändrade mig sisådär på nyår kvart över tolv =P Återkommer till tråden när jag tagit mig i kragen ;)

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Heranell

Ska också sluta när mitt snus är slut! Hade tänkt sluta vid årsskiftet, men var magsjuk i mellandagarna (och snusade då inte alls) så jag hade kvar.... dålig ursäkt kanske!
    Kan tillägga att när jag provade att sluta för flera år sen blev jag så grinig på jobbet att en kollega tyckte att jag skulle ta semester och gå hem!

• Xecute

det där har jag också "råkat ut för" - bestämt ett datum men ojdå så var det snus kvar på något sätt... å så blev det inte riktigt av *S*
    dåligt humör, det har jag nästan sluppit den här gången tack vare boken. men alla andra gånger jag försökt sluta "cold turkey" har jag haft MER än dåligt humör. jag har varit hysterisk, superdeppig, jättearg, skrikit surat gråtit kastat saker.... att jag ff är gift är ett mysterium...

men just nu är det enda jag känner en viss oro i kroppen och så måste jag ofta mota bort tanken "men bara en dosa snus och sen fortsätter jag sluta snusa igen". Nepp, den går jag inte på igen! (Inte än i varje fall...)

Hur går det för dig TS - brukar ju bli värre och värre de första fem dagarna för att sedan börja lugna ner sig igen?

• Slarva

Åhh, det funkar väl hyffsat för mig. Fast jag fuskar ju med de nikotinfria snuset onico vilket gör det lättare med suget efter att ha nått i munnen. Däremot nikotinbehovet gör ju en galen! På jobbet beteer jag mig som en trotsig tonåring typ.

Har samtidigt som jag slutat snusa börjat äta efter GI-metoden. Så att ersätta snuset med godis och sötsaker hade jag tänkt slippa. Får väl se hur det går.
    Känns dock hyffsat bra idag iaf.

• Nika75

Jag hänger på! Slutade den första januari så jag är inne på fjärde snusfria dagen. Använder nikotintabletter som jag gnager av en liten smula av och ömsom suger på/ömson pillar in under läppen. Mest för att ha någonting att göra. Nikotinet är inte så farligt faktiskt, det är oerhört lite nikotin jag får i mig den vägen. Har kunnat sluta tvärt förut. Höll upp i flera månader men det där suget (en stark längtan, efter det där, som saknades) kom tillbaka då och då, tills jag en dag på fyllan inte kunde stå emot. Och precis som med cigg var första prillan efter upphållet inte ens god. Det sved, brände och jag kände mig lite illamående. Men skam den som ger sig, så pucko jag var snart fast i träsket igen. Nu SKA det gå. Det måste.

• Xecute

ursäkta om jag tjatar... men just det där att inte komma ifrån tanken på att det saknas något, blir man av med oerhört effektivt om man läser allen carrs bok. det är just precis detta som gör att så många trillar dit igen, till och med efter +10 år. jobbigt att leva i den tron också, att det finns ngt att sakna.

har också börjat med GI - igen... men fuskar utan att maken vet om det för jag klarar INTE att både bekämpa snusabstinens OCH sockerabstinens samtidigt... alltså har jag väskan full med choklad! :D det är fult att ljuga men ändamålet helgar medlen eller nåt sånt... :p

• Nika75
    Xecute skrev 2008-01-04 13:54:12 följande:
    ursäkta om jag tjatar... men just det där att inte komma ifrån tanken på att det saknas något, blir man av med oerhört effektivt om man läser allen carrs bok. det är just precis detta som gör att så många trillar dit igen, till och med efter +10 år. jobbigt att leva i den tron också, att det finns ngt att sakna. har också börjat med GI - igen... men fuskar utan att maken vet om det för jag klarar INTE att både bekämpa snusabstinens OCH sockerabstinens samtidigt... alltså har jag väskan full med choklad! :D det är fult att ljuga men ändamålet helgar medlen eller nåt sånt... :p
    Just ja, den boken! Den hjälpte mig att sluta förra gången (japp, jag både feströkte och varje-dag-snusade). Plockade fram den igen. Den ska jag bläddra i lite igen.
  • Slarva

Xecute: Fuska med lite cashewnötter och jättemörk choklad så fuskar du ju inte så mkt iaf?!

Det är sjukt hur man hela tiden vill sätta nått i munnen. Jag försöker att äta "nyttiga onyttiga" saker. Men det är lite svårt när jag även utesluter frukter.
    Jaja, snart är fredagskvällen över. Klarar vi helgen så har vi gjort det brudar!

Svar på tråden Sluta snusa