Inlägg från: Slarva |Visa alla inlägg
  • Slarva

Sluta snusa

Hittade ingen annan tråd i ämnet. Tänkte att om det är fler än jag som lovat sig själv att sluta snusa nu vid årsskiftet så kunde vi kanske hänga här och svära om våra problem tillsammans?!

Jag har redan fått ett hemskt humör! Ca 22 timmar sedan min senaste snus.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • Slarva

Åhh, det funkar väl hyffsat för mig. Fast jag fuskar ju med de nikotinfria snuset onico vilket gör det lättare med suget efter att ha nått i munnen. Däremot nikotinbehovet gör ju en galen! På jobbet beteer jag mig som en trotsig tonåring typ.

Har samtidigt som jag slutat snusa börjat äta efter GI-metoden. Så att ersätta snuset med godis och sötsaker hade jag tänkt slippa. Får väl se hur det går.
    Känns dock hyffsat bra idag iaf.

• Slarva

Xecute: Fuska med lite cashewnötter och jättemörk choklad så fuskar du ju inte så mkt iaf?!

Det är sjukt hur man hela tiden vill sätta nått i munnen. Jag försöker att äta "nyttiga onyttiga" saker. Men det är lite svårt när jag även utesluter frukter.
    Jaja, snart är fredagskvällen över. Klarar vi helgen så har vi gjort det brudar!

• Slarva

amonii: Haha, din beskrivning kunde lika gärna varit min! Välkommen hit!

Jag har klarat helgen jättebra, med snusningen iaf. Fast jag ska vara ärlig och säga att det blev 2 cider igår och en liten fest så då råkade det åka in en snus också. Ingen större skada skedd dock, känner inget sug alls idag. Jätteskönt. Värre är det med att försöka hålla sig till GI-metoden. *Suck*

Veckans prövning blir att trappa ner ordentligt på Onico och till helgen helst klara mig helt utan.

Sen ska jag börja lägga undan pengar för varje insparad snusdosa... Man kan ju bli rik på det här också!

Hur går det för er andra?

• Slarva

För mig går det riktigt bra faktiskt. Skönt! Visst är man hyffsat sugen såfort man ser en snusdosa, och ibland ser man snusdosor i syne tycker jag...

Sen har man så väääldigt snälla arbetskamrater som strategiskt lägger ut tomma snusdosor lite överallt, och när man äter lunch öppnar snusdosan ett par gånger för mycket.

• Slarva

Å efter kaffet.... Mmmm....

Saknar att ha snusdosan brevid mig framför datorn också.
    *suck*

Fast man har då inte trillat dit igen iaf, det får man vara glad för.

• Slarva

Heranell: Onico finns i mini också!
    Jag tycker choice smakar för mkt kryddor...

Idag är det tungt på jobbet. Suger efter snus... Har slut Onico så jag klättrar lite på väggarna.

• Slarva

Xecute: Se till att ta tag i det direkt, tror att det blir lättare om du redan nu gör dig av med alla lättillgänliga farligheter!

• Slarva

Jag har slut på mina fusksnusar idag och det här är nog värsta dagen hittils kan jag lova. Är hur sugen som helst på något. *suck*

Heranell: Jag började ju med GI-metoden samtidigt som jag slutade snusa så jag har nog faktiskt tappat iaf 1 kg hoppas jag! Så det var nog ändå ganska lyckat att "börja banta" i samma veva som sluta snusa.

Har ju iofs bara gått 2 veckor än men...

• Slarva

Hmpf. Det hamnade en snusdosa i min ägo i lördags och sen kunde jag inte kasta bort den när jag nyktrat till så idag när den är slut så är jag tillbaka på ruta ett. Grymt snussugen HELA tiden!

Svar på tråden Sluta snusa