Inlägg från: Annafeb06 |Visa alla inlägg
  • Annafeb06

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

1: Det heter inte harmynt, utan LKG  (Läpp-käk och gomspalt)!!!!
    2. Dum fråga!!!!!!! Har själv ett barn med det och han är det finaste som finns!!!!
    Hur tänker du som frågar detta?????????????

Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Enkiteng skrev 2008-03-14 20:58:09 följande:
    Nej, inte om det inte fanns andra skäl för att inte behålla barnet. Det går ju att operera med bra resultat nuförtiden. Men läppspalt kan väl inte ses så tidigt, alla foster har ju spalt där i början och den sluter sig väl senare i graviditeten än vid 12v (på de flesta)?
    en läppspalt uppstår redan i vecka 4-7, (gommen o käken senare, runt vecka 10 om jag inte minns fel) man kan först se det from vecka 17 på ul.....
    som du säger har alla spalt kan man säga då ansiktets delar vandrar från öronen och framåt för att bilda ett ansikte och då i vissa fall växer det inte ihop riktigt och bildar en spalt.....
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    alvosk skrev 2008-01-04 23:15:46 följande:
    Ja det skulle jag, men det svaret var väl inte det du ville ha ts?? jag tycker det ser fruktansvärt ut, skulle försöka igen att få ett friskt barn
    vill bara upplysa om att ett barn med spalt är friskt (om det nu inte är så att barnet har andra missbildningar, men många har inte det)!!!! man kan kalla det ett skönhetsfel helt enkelt!!! När du säger att det er hemskt ut så undrar jag hur många du har sett i ditt liv som har haft spalt?????? och hur gamla de var??? de barn som föds i nutid har absolut inget att oroa sig för och är lika vackra, om inte vackrare än "friska" barn som du kallar det!!!!
    *stolt mamma till ett barn med spalt!!!!!* 
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    jennie ellie skrev 2008-03-15 22:39:42 följande:
    Ja jag hade gjort ett nytt försök.Du som ville ha svar på om din son m spalt var ful??? Hur kan di ställa frågan och vad räknar du med för svar??Jag skulle försöka igen då jag tycker att det är fult och är ett sorts utseende handikapp.
    jag frågar dig samma fråga???? Hur många har du sett som haft spalt???? När du säger att du tycker att det är fult och att du ser det som ett handikapp, så skulle jag vilja säga att det finns människor utan spalt som kan vara väldigt fula, ser du på dem på samma sätt med?????
    Att ta bort ett barn pga skönhetsfel är ju sjukt, för mig skulle enda alternativet att göra abort vara om barnet var så sjukt så att det inte skulle kunna få ett anständigt liv eller behöva kämpa för att överleva!!!!
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-15 22:49:43 följande:
    Hur tidigt kan man se det pa UL? Om man räknar med att de flesta gör sitt första UL runt v. 18 sa lâr det inte vara aktuellt med abort ândå.
    man kan se det from v 17....
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    jennie ellie skrev 2008-03-15 22:50:15 följande:
    Jag har sett kanske 10 st som blivit opererade efter spalt.Att det finns fula utan spalt håller jag med om, men nu gällde det ju just spalt..
    undrar hur du tänker i alla fall Fundersam jag har aldrig nånsin hört nån säga att min son är ful i alla fall, det är snarare tvärtom att man kan bli stoppad på gatan o få höra att han är så otroligt söt och jag kan säga att jag har sett många med spalt o ingen har vart ful, med dagens plastikkirurgi så behöver inte dessa barn oroa sig!!! du kanske är lite väl utseendefixerad??
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    jennie ellie skrev 2008-03-15 22:54:00 följande:
    Som jag tydligt skrev, för mig klassas som ett handikapp
    då vet du nog inte vad ett handikapp är!!!!! kan du förklara varför det är ett handikapp för mig, skulle gärna vilja höra din syn på det!!!!! tack!
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Gute skrev 2008-03-15 22:54:38 följande:
    Fast iblnad är det ju inte bara gommen som drabbas, de kan ha hörselproblem också samt att andra organ kan vara missbildad vill jag minnas?
    det är sant, men vanligast är det bara lkg de har. hörselproblem uppstår oftast av att de har vätska i öronen, o det avhjälpts lätt med att de får rör i öronen så försvinner det
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    jennie ellie skrev 2008-03-15 22:55:42 följande:
    Och vad skulle du ha med det och göra i så fall om jag var det, det handlade ju om vilket val jag skulle göra inte om vad du anser om spalt
    om du vart gravid o det visa sig att det barnet bara hade 4 fingrar, skulle du ta bort det då???? det är typ samma sak........
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    jennie ellie skrev 2008-03-15 22:58:20 följande:
    Att ha något som man kan komma att lida av på ett eller annat sätt
    hur ska barnet kunna lida av detta????? den gör sin första op vid 3-5 månader och sedan ser de ut som dessa perfekta barn som du tycker att världens tydligen borde bestå av, med andra ord så kommer de inte ens ihåg det....
    Snart är bebis här
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)