Inlägg från: Annafeb06 |Visa alla inlägg
  • Annafeb06

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Twilight skrev 2008-03-15 23:35:59 följande:
    Skulle förmodligen göra abort om man som i TS sett det redan före vecka 12 (Vilket man tydligen inte kunde, läste jag senare i tråden)Hur duktiga läkare det än finns idag så har jag aldrig sett någon som haft lkg och som det inte synts på efter op...
    dags att se sig om i världen då måste jag säga!!!!! 
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    fri79 skrev 2008-03-15 23:37:34 följande:
    Vi gjorde ett vanligt UL och hon tyckte sig se en hel och fin läpp. Det skulle inte göra någon skillnad om jag visste att mitt barn hade lkg så därför tänkte jag minska strålning (eller inte utsätta barnet för med än nödvändigt) under graviditeten.
    ok. tänkte bara om du ville veta till 100%. jag ville innan göra ett 3d om de inte kunde se helt o säga att den inte hade spalt, men efter rutin ul i vecka 19 fick jag samma svar som du och kände bara: jaha, men vad kan jag göra ändå om det skulle visa sig att barnet hade spalt???? svar inget såklart!! iof skulle det vara skönt att vara förberedd på allt man ska gå igenom igen men men
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    fri79 skrev 2008-03-15 23:43:12 följande:
    Hmm. jag kanske skulle lägga in en bild på min egen spalt, den syns knappt och är mer ett karaktärsdrag än ett skönhetsfel....
    det tycker jag så kan vissa få se!!!
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-15 23:44:37 följande:
    Spelar det nagon roll om det inte blir perfekt? Ska man abortera för att barnet far stor nâsa ocksa eller? Eller små ögon som sitter tâtt?
    tydligen måste man det. måste vara svårt att hitta nån att skaffa barn med då, för vem är perfekt från topp till tå??
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    fri79 skrev 2008-03-15 23:46:49 följande:
    Jag tar och hittar en bild imorgon, nu behöver denna höggravida kvinna sova lite.... om jag nu kan hitta nån hyfsad ställning. Har inte så många alternativ kvar.
    haha, samma här, jag kan numera bara sova på höger sida o det kan man inte göra en hel natt, så mina "hela" nätter består numera av 4-5 timmar och MYCKET bokläsning
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-15 23:51:29 följande:
    Förutom mig själv så har jag aldrig sett någon faktiskt
    aha du får skänka lite till oss då som inte fick vackra barn då
    Snart är bebis här
  • Annafeb06

lämnar inte ut mina bilder offentligt då jag har läst om folk som har kopierat osv, men annars skulle du gärna få se mitt underverk som är vackrast i denna värld

Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-15 23:56:57 följande:
    Verkligen, utseendefixerat samhälle samt allt för kontrollerade graviditeter pga utveckling och forskning. Människan vill leka allsmäktig.
    ja det är verkligen sjukt egentligen hur man kan kontrollera och sjukare lär det bara bli, skrämmande....
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-15 23:59:00 följande:
    Ja det är helt galet, fattar inte hur man kan tänka så ens? Så otrligt liten respekt för livets mirakler.
    ja verkligen!!!!! jag är glad att man hade lyckan att få barn överhuvudtaget!!!! kan inte ens tänka mig hur man skulle må om man inte kunde få barn o sedan läsa att man skulle ta bort det om det visa sig ha spalt el liknande skrämmande det med
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Twilight skrev 2008-03-16 00:06:47 följande:
    Okej, förstår dig! 
    bra
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:08:26 följande:
    Ja, skulle vara intressant att se exakt vad som driver de som skulle abortera. Synd att jag inte jobbar lângre annars hade jag kunnat ge mig ut pa intervjuvarstråt.Jag är iofs för fri abort och för fosterdiagnostik (inte nödvändigtvis tillsammans).Rent logiskt sa ska man vâl fa abortera av vilken anledning som helst fast en del anledningar kommer jag aldrig förstå.
    ja det var synd att du inte gör det.... jag håller med om fri abort med o självklart fosterdiagnostik, men anledningarna kan man hålla för sig själv, de vill jag inte veta
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-16 00:14:51 följande:
    Vi har varit ofrivilligt barnlösa men gått till ännu svårare problematik i dagsläget och det är fruktansvärt att läsa hur vissa resonerar.
    förstår det!!!
    siamusen skrev 2008-03-16 00:15:55 följande:
    Fast det lâr vâl knappast existera i verkligheten antar jag. Eller vâldigt få.
    nej tyvärr inte
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:21:39 följande:
    Är det manga som gör det? Far man tillstånd av socialstyrelsen att göra det?
    ? nu hänger jag nog inte med, klockan är mycket o min hjärna är seg
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:25:08 följande:
    Jag kanske missförstod inlâgget innan Är det manga som gör abort i verkligheten?
    för att barnet har spalt? *seg i skallen* om det är frågan så har jag inte en aning, har ialdrig hört talas om det....
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:52:29 följande:
    ExaktInte hört talas om det heller. Tur det
    ja verkligen tur!!!!!!
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    fri79 skrev 2008-03-17 18:59:38 följande:
    Läkaren som opererade mig för snart 30 år sedan gjorde en av sina första egna operationer på mig och är dag snart pensionär och är helt fenomenal på ansikten. Tack Ola Larsson!
    Han gjorde läpp-op på min son med sedan gjorde erik (som tar över efter ola) gom-op. de är så duktiga, man kommer att vara dem evigt tacksamma!!!!!
  • Annafeb06
    fri79 skrev 2008-03-17 21:59:04 följande:
    Svar på #238
    Ja, dom killarna vet vad dom håller på med.
    ja verkligen, jag hoppas bara att de vet vilka underverk de utför och hur uppskattade de är!!!
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)