Orolig att (adoptiv) mamma ska ta över
Vafan, tänkte inte skriva men jag kan inte låta bli! Jag är inte insatt i hela situationen, vet ju bara det du skriver men..
För det första så är det ju bra att din mamma engagerar sig, och att hon vill vara delaktig och är glad över din graviditet! Men jag måste nog hålla med dig om det är lite överdrivet att hon vill vara "barn ledig". Jag hade nog sagt ifrån, svårt men. Det är klart att det är du och din man som njuta mest av graviditeten, fixa allt ni vill, köpa allt ni vill och allt det. Hennes uppgift är att vara en mormor som älskar sitt barnbarn och ställer upp på er då ni behöver det. Inte ta över allt.
JAG tycker inte att du verkar överkänslig. Jag ser bara en person som (precis som jag) vill åka tillsammans med barnets pappa och köpa barnvagn och allt det och njuta av att få göra det! Låt hon få veta det, men kanske att du kan låta hon vara delaktig i nånting? Kanske du kan säga "Hörru morsan, ska inte du och jag åka o kika på en babysitter" lr nåt i den stilen, så hon inte känner sig allt för utanför? Lycka till!