Inlägg från: Fru hemlig |Visa alla inlägg
  • Fru hemlig

Orolig att (adoptiv) mamma ska ta över

Men om jag inte får någre biologiska barn och mina barn får det blir jag väl bara glad för deras skull precis som jag skulle bli om de skulle adoptera. Jag tror inte att man så lätt kan säga att adoptivmammor blir avundsjuka på sina barn när de får biobarn!!! Jag känner perssonligen inga behov av att vara gravid.

palmblad skrev 2008-01-03 09:17:34 följande:
    Mamman lägger sig i saker hon inte har med att göra. Magen är en kroppsdel och den är den gravida kvinnans egendom. Mor- o farföräldrar ska inte erbjuda sig ta föräldraledighet.Om jag fattat det rätt, är ts adopterad. Kan va tufft för mamman att hennes barn kan bli gravid när hon själv inte kunde, men då får hon bearbeta detta hos psykolog.
  • Fru hemlig

ÄH det är väl inget universal svar för alla?!? Många tycker det är helt ok att folk känner på magen, fotar mm andra inte. Man får väl se hur den perssonen känner och jag tycker inte att man alltis ska analysera orden så mkt. När ngn säger att man vill ngt kanske det ligger en fråga i det etc.

palmblad skrev 2008-01-03 09:56:17 följande:
    Det är för privat o direkt olämpligt att säga, att man vill fota magen. Man kan mycket försiktigt fråga om man får.
  • Fru hemlig

Glömde att svara TS, nej du är inte överkänslig det är dina känslor och så du vill ha det. Berätta det på ett vänligt sätt för din mamma. Om du inte orkar säga det kan du skriva det och säga henne att jag orkar inte prata om det men jag har skrivit några rader till dig.
    Lycka till och grattis till graviditeten!!

• Fru hemlig

Vietnammamma, instämmer precis som det inte finns några standradsvar om biologiska mammor och deras relationer till deras barn finns det inga standardsvar om adoptivföräldrar och ders relation deras barn! Vi är alla olika som sagt det finns inga rätt eller fel i frågan som diskuterades ovan.

• Fru hemlig
    Vietnammamma skrev 2008-01-03 10:26:09 följande:
    Så det behöver absolut inte vara så att bara för att man adopterat barn så bär man på en sorg över detta och därigenom så blir det svårt när ens barn blir gravida.
    Instämmer!!!
Svar på tråden Orolig att (adoptiv) mamma ska ta över