• Hoppentoss

40 + IVF finns det Fler? Vad har era läkare sagt?

Hej allehopa.

Tassar in här med en fråga till er som har ev gjort flera ivf och är äldre.

Jag och min man har gjort 6 ivf och tre FET och plussat hälften av gångerna och får minus hälften. Men tyvärr så vill äggen inte ta sig utan blir missfall rätt snart.

(orsaken till ivf)Jag är 40 och brukar har lätt att bli med barn (har vuxna barn) men mannens spermier är få och slöa. Jag är lättstimulerad.. Vi går hos Örebro

Min fråga till er.

Använder era läkare något knep (medecin) för att få ägget att fästa eller stanna kvar?
    Jag har tex hört talas om en medecin som hjälper skalet att bli tunnare på ägget så det har lättare att fästa.

Vad har era läkare sagt att det kan vara för orsaker att tex ägget ej fastnar?

Ni är alla välkommna att diskutera metoder, lösningar och om så behövs få tröst av varandra.

Kramar Tossan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 16:33:25:
    PS: vill bara säga att jag är ordblind ifall ni ej förstå vad jag menar fråga igen. Jag ser hur illa jag stavar efter jag tryckt på print och det ändrar utseende.

• Svar på tråden 40 + IVF finns det Fler? Vad har era läkare sagt?
  • Hoppentoss

en sak....som jag frågat mig läkare ofta om är hur påverkar stress chanserna...

Han har svarat att stress inte på verkar alls...

Men läser man på hemsidan jag gav ut om EA så står det att stress påverkar.

Vad har ni hört.

Jag har nämligen ett otroligt stressigt jobb i mellanåt...

Första försöket var jag så stressad att jag nästan spydde. Jag hade ont i magen och svårt att andas...Jag berättade att det var så på jobbet och han sa att det ej påverkade. Så illa som första försöket har det vart efter det men nästan... och man försöker hålla samma tempo som vanligt fast man är överstimulerad eftersom ingen vet om vad man gör.

• Hoppentoss

Du ser....
    Jag är precis lika dan när jag är med barn som när jag ej är det.. supparna gör att jag blir som gravid...Du skall se tuttarna... Dollyparton släng dig i väggen...

sedan denna ilska....jag bubblar av ilska....jag vill helst skrika...men eftersom man behärskar sig gråter jag...som bara den... när medecinen är borta så är jag en helt annan människa

Primrose skrev 2008-01-04 18:27:18 följande:
    Ja, vi får alla hoppas att vår kamp inte är förgäves!!Själv har jag fortfarande superömma bröst efter att ha slutat med progesterone på minus-dagen den 27:e. Irriterande att symptomen håller i sig så länge ... och förra gången kände jag ingenting....
  • Hoppentoss

Nu skall vi ner till grannen och äta mat...

Jag kommer tillbaka....hoppa ni gör det med så vi kan lösa detta mirakel ihop...

Vitsipe: sköt om din mage tills vi ses igen

Kramis

• Vitsippa65

Tack Hoppentoss! Jag återkommer också! Ska absolut tänka på din kompis och fortsätta ta både Trombyl och vaggisar...

• Lyckoprinsessan

Klart att stress påverkar både fertilitet och IVF negativt. Adrenalin är giftigt för embryot. Detta kan dock minskas med akupunktur...

• Hoppentoss

Hmmm...i . Det ante mig. Varför säger läkarna att det EJ påverkar då...
    Jag som under många försök haft KAOS på jobbet och hade jag fått ok från läkarna hade jag skaffat en vikarie och varit hemma en vecka..

Trött man blir.

Tack för svaret

Lyckoprinsessan skrev 2008-01-05 16:59:05 följande:
    Klart att stress påverkar både fertilitet och IVF negativt. Adrenalin är giftigt för embryot. Detta kan dock minskas med akupunktur...
  • Vitsippa65

Hej igen Hoppentoss!

Såg att du frågade om mitt TNF-alfa värde som jag missade... Jag var hos en läkare i Sthlm, här i Gbg är de inte så hjälpsamma alla gånger... Han tog ett helt batteri med prover. Allt var normalt förutom ett något förhöjt TNF-Alfa värde. Jag fick provsvaren i augusti. Har bara tagit Trombylen i samband med att jag gjorde IVF´en - började enligt läkarens rekommendation i slutet av mensen, alltså ungefär samtidigt som jag började med Gonal-F injektionerna.

• Hoppentoss

Alla pratar om gonal F och kopur(jag tror det heter så)
    Är det bätter än dom vanliga medecinerna man får?

Har en kär vän som snart stoppar medecinen i mig så envis är hon. Hon tror att om jag tog den metoden så skulle jag lyckas..(jag börjar snart tro henne ). Vad har du hört/erfarenheter om dessa medesiner?

Fick du tjata länge om att dom skulle testa dig?
    göra en missfallsundersökning på mig.

Tossan

Jag tror det är dag att

Vitsippa65 skrev 2008-01-05 17:54:36 följande:
    Hej igen Hoppentoss!Såg att du frågade om mitt TNF-alfa värde som jag missade... Jag var hos en läkare i Sthlm, här i Gbg är de inte så hjälpsamma alla gånger... Han tog ett helt batteri med prover. Allt var normalt förutom ett något förhöjt TNF-Alfa värde. Jag fick provsvaren i augusti. Har bara tagit Trombylen i samband med att jag gjorde IVF´en - började enligt läkarens rekommendation i slutet av mensen, alltså ungefär samtidigt som jag började med Gonal-F injektionerna.
  • Primrose

Hoppentoss: Gonal-F är ju, och också t ex Menopur, den äggstimulerande medicin som alla tar vid IVF (och även ibland utan IVF om man har ingen eller nästan obefintlig ÄL och är, tror jag, hyfsat ung) och ska alltså inte blandas ihop med mediciner typ Trombyl som inte har med IVF att göra.

Svar på tråden 40 + IVF finns det Fler? Vad har era läkare sagt?