• chamar

Mammor/gravida i Västerhaninge??

Ska flytta till Västerhaninge i mars. Skulle vara kul att få kontakt med VH-bor eftersom jag inte känner en enda där. Jag har en dotter som är född i maj 2006 och har bf med mitt andra barn i april.

• Svar på tråden Mammor/gravida i Västerhaninge??
  • pulmones

Skriver in mig i tråden

• chamar

Välkommen hit!

Om någon vill kika in på min sida är det bara att säga till så lägger jag till er i min adressbok.

• Maria med 3

Passar på här att berätta att det även finns 2 kommunala dagmammor i Ribby och 2 privata. Lite beroende på vart du flyttar så är det ju lite olika nära. 3 dagmammor finns vid solhemsvägen/floravägen och 1 i hantverksområdet. Förutom förskolorna.
    Nu har kommunen dessutom inför syskonförtur och då kommer det blir änu svårare att komma in på tärningen.

Klockan finns också och ligger just nu vid Ribbybergsskolan. Meningen är att det ska flytta till folkhögskolan, men tidsplanen är väl osäker just nu.

• lundqvist

Kikar in i denna tråd Bor i V-H & har en dotter på 16 månader som börjar sin inskolning nästa vecka...Själv jobbar jag just nu som barnskötare inne i stan & trivs kanonmed att jobba efter 1 år som mammaledig....

Känner själv inte några just härute då jag inte bott här så länge...

Stolt Mamma Till Leia 060830 crazybeautifulworld.blogg.se/
  • chamar

Kul att fler kikar in !!

Maria med 3: Min dotter står i kö till Klockan, Skrindan och Tärningen. Vart ligger Folkhögskolan?? Om du vill får du gärna inboxa mig namnen till dagmammorna. Vi kommer att bo i ett radhusområde i Ribby (Villavägen).

lundqvist: det är bara 3 månaders åldersskillnad mellan våra döttrar, kul! Vilket dagis ska hon börja på?

Själv jobbar jag som undersköterska på äldreboende, men går snart hem med HP. Gift sen 4 år tillbaka, 32 år gammal. Har två bonusbarn och snart två bio-barn.

• chamar

Hittade två dagmammor som jag gjorde en intresseanmälan till. Hoppas det ger resultat, vore ju skönt att slippa ha dottern på dagis med stora barngrupper. Hon trivs inte när det är mycket barn...

• Maria med 3

Det är en tjej till som har sökt om att bli privat dagmamma. Om det är så att hon startar kommer hon i första hand plocka barn från den privata kön (www.dagbarn.se). Du kan ställa dig i kö där med så har du fler chanser att få en plats.

Jag tror att det är hyfsat gångavstånd till montessoriförsk
    olan igelkotten från där du kommer bo. Jag har tyvärr ingen länk till dem.

• chamar

Tack för dina svar! Jag har skickat intresseanmälan på dagbarn.se idag men vet inte om det funkade eftersom jag inte fick något bekräftelsemail. Mailade de två dagmammorna som redan finns. Hoppas det ger något resultat.

• chamar

Maria med 3: nu är du välkommen in på min sida om du vill

Svar på tråden Mammor/gravida i Västerhaninge??