Mammor/gravida i Västerhaninge??
Ska flytta till Västerhaninge i mars. Skulle vara kul att få kontakt med VH-bor eftersom jag inte känner en enda där. Jag har en dotter som är född i maj 2006 och har bf med mitt andra barn i april.
Ska flytta till Västerhaninge i mars. Skulle vara kul att få kontakt med VH-bor eftersom jag inte känner en enda där. Jag har en dotter som är född i maj 2006 och har bf med mitt andra barn i april.
Välkommen hit!
Om någon vill kika in på min sida är det bara att säga till så lägger jag till er i min adressbok.
Kul att fler kikar in !!
Maria med 3: Min dotter står i kö till Klockan, Skrindan och Tärningen. Vart ligger Folkhögskolan?? Om du vill får du gärna inboxa mig namnen till dagmammorna. Vi kommer att bo i ett radhusområde i Ribby (Villavägen).
lundqvist: det är bara 3 månaders åldersskillnad mellan våra döttrar, kul! Vilket dagis ska hon börja på?
Själv jobbar jag som undersköterska på äldreboende, men går snart hem med HP. Gift sen 4 år tillbaka, 32 år gammal. Har två bonusbarn och snart två bio-barn.
Hittade två dagmammor som jag gjorde en intresseanmälan till. Hoppas det ger resultat, vore ju skönt att slippa ha dottern på dagis med stora barngrupper. Hon trivs inte när det är mycket barn...
Tack för dina svar! Jag har skickat intresseanmälan på dagbarn.se idag men vet inte om det funkade eftersom jag inte fick något bekräftelsemail. Mailade de två dagmammorna som redan finns. Hoppas det ger något resultat.
Maria med 3: nu är du välkommen in på min sida om du vill
Springer in och puffar upp tråden lite. Inte så mycket trafik här, jag har jobbat hela helgen så jag har inte haft tid. Vore kul om vi blev lite fler...
Hoppas alla har det bra, ska snart åka iväg och shoppa lite med dottern på min lediga dag.
Finns det förresten BVC i VH eller måste man åka till Handens sjukhus?
Hoppas alla haft en bra helg! Här har vi haft fullt ös med alla barn (+kompisar) hemma, mysigt! Nu är man lite trött .
Har fått bekräftelse på att Maja nu står i kö till tre olika dagis (+ till dagmamma), skönt att ha det på papper så man vet att internettjänsten funkar.
Bra att det finns BVC och VC så man slipper dra iväg så långt vid kontroller.
Jag har blivit beviljad hel HP från den 23 feb, så nu ska jag inte jobba så länge till. Känns jätteskönt!!
Jag vill att tiden ska gå lite fortare nu så vi får flytta in i huset nån gång!!! Men snart är det dags (7 mars).
Clise: kul med en till som ska flytta till VH!! Du har bf på min dotters födelsedag...
Själv har jag bf med andra barnet den 24 april. Vi kommer att bo i Ribby, men det ligger väl inte så lågt från där du ska bo tror jag...
Nu är det inte så länge kvar tills vi flyttar!! Ska bli sååå skönt att komma ifrån lägenhet och trappor (ingen hiss). Vi får nyckel till huset den 7 mars, flyttar väl in ca 15 mars antar jag.
Blev erbjuden en plats på Parks förskola till min dotter men tackade nej till den. Jag vill helst att hon ska hamna hos dagmamma. Tur att jag snart är mammaledig så hon kan vara hemma med mig och bebis. Självklart vill jag ju att hon ska få träffa och leka med jämnåriga, men vill inte sätta henne på ett dagis en kort stund för att sen byta igen.
Maria med 3: ja, såg det!! Tack så mycket!!
Nu har vi fått nycklarna till huset och håller på att köra dit kartonger för fullt!! Underbart!!!
Min dotter har fått plats hos dagmamma från den 1 april... På lördag går stora flyttlasset med alla möbler. Längtar!
Maria med 3: detsamma och tack! Det var jättemysigt igår, nu pratar hon bara om ute och hink och spade hela tiden!! Idag hade det gått jättebra hos L, M somnade på 10 minuter!! Känns skönt att det funkar sååå bra redan efter 3 dagar! Underbart: Tacksam att du tipsade mig om L!!!