Vad ska Ni äta idag? Part 16

Kycklingpaj med sallad. Gör lite ris till småtjejerna också så det blir mer matigt för dem som inte gillar mer än kyckling o skal+råa grönsaker. Hihi...
Kan tillägga att jag åt en lunch av äggröra (på bara 1 ägg) med majs, broccoli o mkt spenat + kryddor. Sallad till o gräslök med en liten klick CF (krydda). Kändes väldigt nyttigt.
Idag äter jag rester till lunch, kycklingpaj med sallad. Till middag gör jag kycklingsoppa. Ska bara hitta nåt bra recept.
Stora tjejen vill helst ha sån som de äter på dagis med kött, potatis o grönsaker. Men det är så svårt att få nåt att smaka lika dant som nån annans mat. Tänkte då e det kanske bättre att göra en annan soppa så de inte blir lika besvikna om jag inte lyckas.
Nån med bra recept?
Blir pastasallad här, allt i egna skålar så får man välja vad man vill ha. Mannen tänkte skippa pastan o köra lite gi-tänk.
Blir lite spenat o äggröra m majs o sen en sallad till + keso o fetaost till lunch. Jag kan inte komma på vad vi ska ha till middag idag.
Kanske blir rester. Har en hel del sallad i kylen + pasta. Sen köttbullar som jag fryst in, det kan nog tjejerna äta.
Hmm ska göra nåt med fläskfilé men vet inte vad. Tror det blir med rödvinssås och en grönsallad. Men sen vet jag inte om vi ska ha ris till eller göra potatis, morrot o rotselleri i ugnen.
Vad är nyttigast att ha till tror ni? Om man ni ska välja på de jag skrev?
Det blev rödvinsgryta med fläskfilé, hade bla champinjoner, rödlök, soltorkade tomater, rödvin, tomatkross+puré, kryddor o lite annat i. Det blev ris o grönsallad till. Väldigt gott!
Idag kör vi tacos.