Inlägg från: mandala |Visa alla inlägg
  • mandala

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Vi åt pastasallad med kyckling o en massa gott till

• mandala

En dålig vecka för mig, kommer inte riktigt på vad vi ska äta. Men jag tror det blir tomatsoppa med ost o pasta (ostravioli, klick gräddfil o riven ost över m.m)

• mandala

Lax i ugn blir det här. Vet inte om det blir ris eller potatis till + grönsaker.

• mandala

Vi åt kycklingfilé i ugn, med ett täcke  av champinjoner och sen en sås av vitlöksost, blandat med grädde, purjolök och krydddor. Över det lite riven ost.

Till blev det ris och en väldigt god sallad mannen gjorde.

• mandala

Idag blev det mc donalds till lunch. Sen döttrarna åt rester till middag, kycklingfilé i ugn de fick spaghetti till. Vi vuxna klarar oss utan middag.

• mandala

Tänkte försöka mig på lite GI idag o en v framåt. Så idag kommer vi äta omelett till frukost. Sen till middag blir det nog benfria kotletter i en rödvinssås (om nu det kan vara ok) och frästa champinjoner till. En qunioasallad. Tänkte testa nåt varmt med squash eller auborgine, vet inte ritkgit vad än. Nån som har lite tips till mig?

• mandala

Det blir lite salladsbuffé här. Mannen o jag äter utan pasta medans tjejerna väljer det. Sen kan man välja på kyckling o tonfisk + en massa goda grönsaker, bl.a. roccula, kruksallad, isbergssallad, cocktailtomater, soltorkade tomater, oliver, solrosfrön, avokado, fetaost. Kanske gör jag lite quinoa till mig. Till har vi keso + vinegrätt...lite annat blir d med.

• mandala

Det blev visst ingen tacos. Barnen e hungriga o vi har nyss lagt klart golvet i köket. Mannen åker o köper pizza. jag kör GI i en v så jag får snällt hoppa över o hitta på nåt annat, lite rester av gårdagens mat. Rostas i en gryta med quinoa o grönsaker till. Det blir gott till alla. Så får vi köra på tacos im istället.

• mandala

Har tänkt äta tacos hela helgen men det har inte blivit så idag ska det bli. Så tacos här!

• mandala

Idag vet jag inte vad jag ska göra för nåt. Hmm...har fläskfilé i frysen. Kan nog tänkas att det blir lite sån med något gott till. Men vad??

• mandala
    Ninis skrev 2008-02-03 09:41:04 följande:
    Fläskfilé oscar. Receptet står på baksidan av Blå bands bearnaisesåspaket. Ska bland annat ha sparris till.
    Fast jag har ingen bearnaissås hemma. Men kanske ifs får handla innan maten. Måste fylla på med sallad också här hemma.
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16