• Linny

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Stekt lax med ruccola-couscous och vitvinssås.

• Linny

Ugnsrostade rotfrukter och grönsaker (morot, palsternacka, blomkål, charlottenlök och vitlöksklyftor) med timjan- och citronstekt kycklingfilé. Sås hoppar vi över för att vara lite nyttiga

• Linny

Kom på imorse att det var alla hjärtans dag. Vi firar det inte egentligen utan är rätt romantiska varje dag. Men man kan ju äta lite mer amorös mat en sånhär dag så lilla familjen ska äta:

- Liten toast med creme fraiche, hackad rödlök och en rejäl klick löjrom samt liten citronskiva.
    - Skaldjursbrochette på tigerräka och pilgrimsmussla, och beurre blanc med champagne. Till det tar vi vildrismix och färska sparrisar. Liten sallad till.
    - Senare ikväll när sonen somnat ska vi ha färska jordgubbar som vi doppar i smält choklad. Värsta sjuttitalsradhusefterrätten men det är GOTT och lite sexigt..

• Linny

Tror maken hade tänkt göra egen yakiniku eller nåt. Vi orkar inte med nåt mer avancerat idag. Sonen har ordentligt med vattkoppor och vi har inte sovit mer än ett par timmar inatt, hela familjen.. *gäspar*

• Linny
    miss Y skrev 2008-02-16 14:13:15 följande:
    Linny:måste ju säga att ni verkar satsa på att göra lite mer speciell mat hemma hos er. Låter som en skön lyx att unna sig. Får man fråga vad yakiniku är för ngt?? låter väldigt asiatiskt.Här planeras det en överraskningsmiddag till min sambo. Ska bli färsk pasta med en fraishe-baserad sås med grönsaker och räkor. Nygräddat bröd till. Lite vin inköpt, vilket aldrig vanligtvis sker i detta hem. Han råkade se vinflaskan i morse men blev bara ännu mer nyfiken.Saknar efterätten dock...

Jo vi är verkligen livsnjutare Älskar god mat, goda viner, och allt annat som sätter guldkant på tillvaron Sedan har vi båda matlagning som vårt stora intresse och sonen på 2,5 tycker det är jättekul att hjälpa till.
    Yakiniku är japanskt: http://medennypasalt.blogspot.com/2007/05/yakiniku.html

Hoppas ni får mysigt ikväll!!

• Linny

Kyckling och couscous med mynta, äpple, russin, pinjenötter, gula och röda cocktailtomater och gul lök i..

• Linny

Till lunch blir det kyckling med couscous (innehållande massa mynta, pinjenötter, lök, gurka, syrligt äpple och gula samt röda cocktailtomater).

Till middag vet jag inte än..

• Linny

Maken gjorde stekta majskycklingfiléer med pasta till där han hade rört i röd pesto, fetaost, ruccola och cocktailtomater (som han fräst i lite vitlök och olivolja). Gott!

• Linny
    sallybuse skrev 2008-02-19 14:15:17 följande:
    Idag ska vi ha Korvstroganoff och ris.Gott.Alla ni här inne äter ni alltid Lunch.Har vi aldrig gjort i vår familj.
    Nåt äter ni väl ändå? Du kanske menar lagad mat?
    I min familj äter man tex bara smörgåsar till lunch (danska föräldrar) men det är ju ändå lunch. Jag har blivit försvenskad så jag och min lilla familj äter oftast lagad mat både till lunch och middag. Eller menar du att du och ditt barn inte äter nåt alls mitt på dagen?
  • Linny

Tror vi tar fisk idag. SKa se om de har någon färsk hälleflundra eller kanske marulk i affären. Till det tar vi pressad potatis och en kall sås.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16