Vad ska Ni äta idag? Part 16
Ikväll blir det plockmat.. Massa goda ostar (typ Magor, Le roulé, Holländsk getost) kallskuret (typ salami, serrano o annat mums) samt rökta räkor, färska räkor, druvor, päron osv Till det ska vi ha gott vin
Ikväll blir det plockmat.. Massa goda ostar (typ Magor, Le roulé, Holländsk getost) kallskuret (typ salami, serrano o annat mums) samt rökta räkor, färska räkor, druvor, päron osv Till det ska vi ha gott vin
Idag blev det hemgjord Pasta pomodoro, toppad med mängder av färsk basilika, cocktailtomater, buffelmozzarella och lufttorkad chorizo. Blev inte lika god som på sommaren, men det är ju inte så konstigt. Då smakar ju tomaterna så mycket mer. Kokade väl såsen på ca 10 stora tomater och så med mängder av färsk hackad vitlök förstås och annat gott.
Maken är borta ikväll så jag och sonen äter nog den Pastasåsen som blev kvar i måndags (hemmagjord pasta pomodoro på massa färska tomater, vitlök, honung osv). Tänkte toppa den med eklagrad fetaost, ruccola och kanske lite salami eller parma. Lite kalamataoliver tror jag att vi har i kylskåpet också..
Ingen aning...
Får väl kolla här om jag får lite inspiration.. Sonen på 2,5 år säger att han vill ha krabba och hummer Visserligen kan vi väl ta det, men det är ju inte så mättande..
Får se..
Till sist kunde vi bestämma oss. Maken står just nu ute och grillar Lammracks på kolgrill De är marinerade i olivolja, honung, färsk timjan, hackad vitlök och salt/peppar.
Till det har vi ugnsrostade potatisar, morötter och palsternackor, en fetaostkräm och lite ruccolasallad
Vet inte riktigt, men med tanke på att vi ska till svärmor (och att hon inte direkt är speciellt varierande i sin matlagning) så blir det säkert någon sorts filé med bearnaise, klyftpotatis och kanske vitlöksbröd. Helt ok gott men lite uttjatat kanske
Ikväll blir det nog en thaigryta med bland annat kycklingfilé, röd curry, kaffir limeblad, färsk ingefära, kokosmjölk, tomater osv osv.. Till det ska det vara ris och en klick matlagningsyoghurt.