Inlägg från: Ellan 76 |Visa alla inlägg
  • Ellan 76

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Idag blir det spagetti och köttfärssås. Och sallad till.

• Ellan 76

Idag blir det kroketter och vegeschnitzel, och en sås på gräddfil och rabarberchutney, och sallad givetvis:)

• Ellan 76

Ändrar mig på vår mat ikväll. Min brossa ringde precis och frågade om vi ville hem där och äta, och det tackar man ju inte nej till. Så han skulle göra Stifado, en köttgryta vet inte om det blir ris eller potatis till. Får spara mina vegeschnitzlar tills imorgon istället.

• Ellan 76

Till lunch har jag precis ätit spagetti och fiskpinnar, och morötter och ärtor till:) Fick bli nåt snabbt idag. Ikväll vet jag inte vad vi ska äta. Funderar på hemmagjord pizza. Ska till affären sen och handla, får se om jag ändrar mig på vägen.

• Ellan 76

Det blir ugnspannkaka med morötter och lingon till.

• Ellan 76

Till lunch blev det: Fläskpannkaka från igår till dottern. Jag och sonen åt fiskpinnar och spagetti.
    Ikväll blir det: Hemmagjord pizza. Får väl göra med lite olika saker på, vi vill inte äta samma hela familjen:)
    Och till efterrätt ikväll blir det kladdkaka, grädde och fruktsallad.

• Ellan 76

Till lunch blir det rester från igår, pizza. Sedan ikväll ska vi ha gäster och då blir det kycklingfile med skinka och en sås på creme fraish, vitlök och örtagårdsbuljong, chilisås. Till det sallad och ris. Och till efterrätt blir det varm chokladmuffins som är smält i mitten och hallon/blåbär till.

• Ellan 76

Idag blir det gulashgryta med kokt potatis, sallad, inlagd gurka. Till efterrätt blir det chokladmousse med crisp och blåbär/hallon. Gäster idag igen därav efterrätt:)

• Ellan 76

Blir antagligen hämtmat idag, MCD. Till lunch blev det gulashsoppa, hemmagjord.

• Ellan 76

Idag blir det spagetti och köttfärssås.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16