Inlägg från: Ellan 76 |Visa alla inlägg
  • Ellan 76

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Till lunch blir det fiksgryta med potatis och jag ska ha vegetarisk schnitzel. Är inte så glad i fisk och definitivt inte fiskgryta eller soppa. Sambon är ledig så han står för matlagningen, hans föräldrar kommer hit till lunch. Och sedan blir det tårta för sonen fyller 1 år idag:)

• Ellan 76

Till lunch idag blev det omelett med skinka och lök, åt lunch hemma hos en kompis.
    Ikväll blir det potatisgratäng och pannbiff. Min brossa har restaurang så jag hämtade mat hos honom

• Ellan 76

Till lunch blev det pannkakor till mig och barnen. Och till middag blir det spagetti och köttfärssås hos mina föräldrar.

• Ellan 76

Till lunch blev det pasta med svamp, lök, morötter, färsk tomat och paprika sås. Sedan ska vi snart äta ris och korvstroganoff med rivna morötter, ärtor och ångad broccoli till.

• Ellan 76

Till lunch blev det fullkorns makaroner och korvstroganoff. Ikväll blir det Findus fiskgratäng med dillsås. Ska iväg så det får bli nåt lätt.

• Ellan 76

Till lunch blev det sparrisoppa med ostmacka. Ikväll blir det nog vårrullar, ris och uncel beans sweet and soursås. Eller blir det hämtmat, har inte besämt än vad jag är sugen på:)

• Ellan 76

Här blir det grillad fläskfile, hemmagjorda potatisklyftor, sallad och en fetaost röra till. Och senare ikväll glass och chokladsås till melodifestivalen.

• Ellan 76

Ikväll blir det bara kvällsmat här hemma. Bröd, pålägg, ägg, kaviar och makrill i tomatsås.

• Ellan 76

Finns säkert fler än jag som gillar grekisk fetaost så här kommer ett litet recept:

200 gr äkta grekisk feta
    1 liten rödlök
    1 burk creme fraish
    lite salt

Hacka löken fint, skär fetaosten i lagom stora tärningar, blanda detta med creme fraishen och strö på lite salt. Jättegod röra till grillat tex. Och har ni röra kvar så lägg det på en macka och sedan en bit skinka.

• Ellan 76

Till lunch hade vi vårrullar/vegeschnitzel och ris. Barnen åt schnitzel och jag vegetariska vårrullar. Ikväll blir det stekt falukorv och hemmagjord potatismos, dottern önskade det.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16