• Mumu

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Idag blev det bakad potatis och räkröra till lunch - ute på stan på ett fik. Till kvällsmat blir det nån köpemat, vi är dödströtta och orkar inte greja just nu. Sambon var sugen på amerikansk pizza, så det kanske blir det...

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Mumu

Senare ikväll blir det goda varma mackor med köttfärssås, stekta lökringar och en klick bearnaisesås på.

• Mumu

Vietnamesisk kyckling med basmatiris och sötsur sås.

• Mumu

Köttfärsfyllda paprikor med hemmagjort potatismos.

• Mumu

Fiskbiffar, potatis och ärter.

• Mumu
    miss Y skrev 2008-01-10 09:04:49 följande:
    kålpudding (viktväktar-recept som är busenkelt och väldigt gott), potatis och grönsaker
    Recept!? Kålpudding är SÅ gott, men jag brukar göra en variant som är allt annat än VV...
  • Mumu
    miss Y skrev 2008-01-10 09:55:29 följande:
    Mumu:har inte receptet framme just nu, men vi ska städa och plocka upp allt ur kartongerna (vi har renoverat) så jag skriver receptet sen ikväll.
    Ingen brådska, jag ska inte äta det idag, så ! Men du får gärna skriva hur många points det är också, om du vet det!
  • Mumu

Vi åt rosépepparbiffar med hasselbackspotatis.

• Mumu

Till lunch blev det limekyckling, ris och broccoli, rester från igår. Till middag ska vi ha en köttfärsrätt med curry och ananas och jordnötter bla. Till det passar det bäst med ris, så det blir väl det igen...

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16