Inlägg från: henlin |Visa alla inlägg
  • henlin

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Vi skall ha citrusöverbakad lax med fullkornsris och grönsallad!

• henlin

Ïdag blir det Kinafalu med ris och sallad!

• henlin

Strimlad kyckling med pasta pch spenat- och ädelostsås

• henlin
    malla skrev 2008-03-10 11:17:57 följande:
    Här blir det Gratinerad bacon- och schitakepasta.
    Det lät mumsigt!
  • henlin
    malla skrev 2008-03-10 14:33:02 följande:
    henlin - Jag hoppas på det. Har aldrig gjort det tidigare... Skrik till om du vill ha receptet! Jag kanske ska prova det först och ge ett betyg?!
    Du får gärna skicka receptet till min inbox om du har möjlighet!!
  • henlin

Ikväll blir det ugnsstektkalvfilé, ris, pepparsås och grönsallad! Skulle varit gårdagens meny men vi var på 80-årskalas och åt oss proppmätta där så vi orkade ingen mat igårkväll!

• henlin
    Linny skrev 2008-03-11 09:47:01 följande:
    Teriyakiglacerad laxfilé med rostade sesamfrön, grönsakswok, ris och soya
    Oj vad det lät smaskigt!!
  • henlin
    Gul13 skrev 2008-03-11 10:13:16 följande:
    Linny: Gör du glacen själv? Inte får man be om receptet?
    Jag vill också ha det om du har tid och lust!
  • henlin
    Linny skrev 2008-03-11 10:17:23 följande:
    Nepp, jag har färdig. Det är så superlätt så, men det är viktigt att du använder Santa Maria Spicy World Teriyaki sauce. Den är som en tjock glace och smakar mums. De andra jag prövat har varit alldeles för tunna och fel i smaken..Jag brukar ta portionsbitar laxfilé och klappa lätt med hushållspapper så de blir lite torrare. Saltar lätt och bryner snabbt på hög värme i stekpanna så de får lite yta. Sedan lägger jag i ugnsfast form och penslar med teriyakiglacen. Stoppar in på ca 225 grader i 10-15 minuter. Penslar några gånger under tiden. Brukar rosta massa av sesamfrön i torr stekpanna och sprinkla över laxen vid servering.Grönsakswok: Lite olika vad jag tar i, men idag blir det bitar av squash, purjolök och strimlor av morot. Serverar med ris och kikkomansoya

Tack för svaret......skall prövas i vårt hushållSkrattande
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16