Inlägg från: miss Y |Visa alla inlägg
  • miss Y

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Mumu:
    har inte receptet framme just nu, men vi ska städa och plocka upp allt ur kartongerna (vi har renoverat) så jag skriver receptet sen ikväll.

• miss Y

får bli chili con carne med stora vita bönor och råris istället. gick ej som planerat med renoveringen idag.

recept på vv`s kålpudding kommer! (måste hitta boken först)

• miss Y

jättesugen på thaimat men men det blir grillad kyckling, grönsaker, röd lök, bönor och bulgur. en liten nybakad baguette till.

(just nu lagar jag köttfärssås att frysa in)

• miss Y

en tanke:
    har fredag blivit kycklingdagen som reklamen löd?? mer än 50% av de som handlade idag handlade kyckling och det är en hel del här som tänker äta det. bara en liten tanke som just slog mig.

• miss Y

lunch blev rester: grillad kyckling (ett grillat kycklinglår räckte till 2 portioner här, var mkt mat), bulgur och bönor. dränkte maten i knorrs goda kycklingkrydda.

middag blir på favoritresturangen PastaHaus i GBG.

• miss Y

lunch: tomatsoppa och kidneybönor

middag: kokt potatis, kallops med sås och rivna morötter

• miss Y

fullkornsspaghetti med köttfärssås med svamp till lunch. på jobbet blir det sen tomatsoppa och kidneybönor (det som är kvar sen igår) till middag. nog lite gröt sen när jag kommer hem vid 22.30

• miss Y

idag blev det sallad på salladsbaren. jag tog coucous med räkor och kräftkött med tzatziki. sambon tog vitlökspasta med både köttfärs och tonfisk på. mumsigt!

• miss Y

igår blev det kebabpizza med grönsaker (utkörd), mkt gott!!

idag blir det lättare: kikärtsbiffar, bönor, bulgur och keso

• miss Y

tror det blir en fiskgryta hos mamma och pappa

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16