Inlägg från: Ellan 76 |Visa alla inlägg
  • Ellan 76

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Ikväll blir det bara macka och yoggi här. Har ingen matlust och dottern hade ätit hos sin pappa mitt på dagen. Och sonen får välling för han är sjuk.

• Ellan 76

Till lunch gjorde jag pannkakor, till dotterns glädje. Och ikväll blir det makaroner och stekt korv. Imorgon kommer äntligen min sambo hem efter 11 dagars resa. Så då blir det roligare igen att laga mat.

• Ellan 76

Ikväll blir det potatisgratäng, fläskfile och sallad. Och till efterrätt nybakad kladdkaka. Måste ju fira att sambon kommer hem ikväll!!

• Ellan 76

Vi hade potatisgratäng kvar från igår så det tog vi, och idag hade vi kyckling till, sallad och hericoverts. Och som väl är finns det kladdkaka kvar med:) Så det får vi äta en bit till "Så ska det låta".

• Ellan 76

Ikväll blir det kyckling, paprika, svamp, lök sås med pasta till och sallad.

• Ellan 76

Till lunch hade vi pannkakor. Och till middag blir det kokt potatis, fiskpinnar och remoulad. Och sallad givetvis.

• Ellan 76

Till lunch blir det rester från igår, potatis och fiskpinnar. Ikväll blir det bruna bönor och stekt falukorv.

• Ellan 76

Ikväll blir det pizza här hemma, köpepizza. orkar inte laga mat för jag har varit iväg nästan hela dagen.

• Ellan 76

Vi ska äta prinskorv, köttbullar, ägg, nypotatis och sill:) Och givetvis påskmust att dricka.

• Ellan 76

Vi ska på kalas till mina föräldrar. Blir något med fläskfile vet jag.

Singhis: Har du provat att ge dottern potatisgratäng? Min son bara älskar det:) Så fort han får syn på att vi ska ha det så sitter han i matstolen och hoppar med hela kroppen.

• Ellan 76

Vi är bortbjudna till sambons föräldrar så vi får se vad det bjuds på.

• Ellan 76
    Snowy: Jag tillhör dom som inte blir avis:) Äter helst inte fisk och ska jag äta den så ska den vara tillagad och absolut inte rå. Hoppas ni får en trevlig kväll.

Till lunch idag blir det pasta, köttbullar till barnen och jag ska värma en paj.
    Ikväll blir det pytt i panna, stekt ägg och rödbetor. Jag är inne i en antimatlagar period pga graviditeten, så det blir lätta middagar här ett tag framöver.
  • Ellan 76

Vi har ätit potatisgratäng, fylld kyckling med basilika/ost och sallad till. Får se om det blir något gott sedan till tvn.

• Ellan 76

Till lunch blev det MCD. Och nu ikväll ska vi ha lövbiff, potatisklyftor, rödvinsås och sallad. Till efterrätt blir det Ben och Jerry glass.

• Ellan 76

Idag blir det fiskpinnar, kokt potatis, kall sås, rivna morötter och kokta gröna bönor.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16