Vad ska Ni äta idag? Part 16
Ikväll blir det bara macka och yoggi här. Har ingen matlust och dottern hade ätit hos sin pappa mitt på dagen. Och sonen får välling för han är sjuk.
Ikväll blir det bara macka och yoggi här. Har ingen matlust och dottern hade ätit hos sin pappa mitt på dagen. Och sonen får välling för han är sjuk.
Till lunch gjorde jag pannkakor, till dotterns glädje. Och ikväll blir det makaroner och stekt korv. Imorgon kommer äntligen min sambo hem efter 11 dagars resa. Så då blir det roligare igen att laga mat.
Ikväll blir det potatisgratäng, fläskfile och sallad. Och till efterrätt nybakad kladdkaka. Måste ju fira att sambon kommer hem ikväll!!
Vi hade potatisgratäng kvar från igår så det tog vi, och idag hade vi kyckling till, sallad och hericoverts. Och som väl är finns det kladdkaka kvar med:) Så det får vi äta en bit till "Så ska det låta".
Ikväll blir det kyckling, paprika, svamp, lök sås med pasta till och sallad.
Till lunch hade vi pannkakor. Och till middag blir det kokt potatis, fiskpinnar och remoulad. Och sallad givetvis.
Till lunch blir det rester från igår, potatis och fiskpinnar. Ikväll blir det bruna bönor och stekt falukorv.
Ikväll blir det pizza här hemma, köpepizza. orkar inte laga mat för jag har varit iväg nästan hela dagen.
Vi ska äta prinskorv, köttbullar, ägg, nypotatis och sill:) Och givetvis påskmust att dricka.
Vi ska på kalas till mina föräldrar. Blir något med fläskfile vet jag.
Singhis: Har du provat att ge dottern potatisgratäng? Min son bara älskar det:) Så fort han får syn på att vi ska ha det så sitter han i matstolen och hoppar med hela kroppen.
Vi är bortbjudna till sambons föräldrar så vi får se vad det bjuds på.
Vi har ätit potatisgratäng, fylld kyckling med basilika/ost och sallad till. Får se om det blir något gott sedan till tvn.
Till lunch blev det MCD. Och nu ikväll ska vi ha lövbiff, potatisklyftor, rödvinsås och sallad. Till efterrätt blir det Ben och Jerry glass.
Idag blir det fiskpinnar, kokt potatis, kall sås, rivna morötter och kokta gröna bönor.