Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Ikväll blir det iaf paj med en fyllning av Keso, skinka och broccoli.

• mooogn

Idag blir det riktigt riktigt tråkig mat: Makaronigratäng med korv... Fundersam

Nåja, får trösta mig med att jag bara lagar tråk-mat någon gång i månaden *S*

• mooogn

Pasta med spenat- och vitlökssås Kanske orkar baka något bröd till; annars får det vara.

• mooogn
    destiny391 skrev 2008-03-14 14:52:47 följande:
    ah vad det lat gott, hur gor du det?
    Jag har fortfarande inte lyckats med det, ska jag bara inleda med att säga... *S* Kommer att googla recept efs de jag hittills prövat inte varit goda... Kan återkomma när jag hittat något
  • mooogn
    destiny391 skrev 2008-03-14 15:02:57 följande:
    mm va gott :)min mamma brukar gora nat liknande. spenat, vitlok, soltorkade tomater.tror hon gor det som en redning, o sen har i gradde oxa. VALDIGT GOTT!
    Det låter jättegott Undrar om jag inte har en burk soltorkade tomater i kylen..?
  • mooogn
    Mrs Vasic skrev 2008-03-14 15:21:51 följande:
    Sätt ugnen på 175 graderVispa 3 ägg och 2 dl socker poröstSmält 175 gram mörk blockchoklad och 175 gram smörBlanda detta med 2 dl mjöl och 2 tsk kaffe.Det sista du gör är att tillsätta 140 g Polly.Häll allt i en sockerkaksform eller en form med avtagbar botten.Grädda i ugnen 35 minuter.Jag brukar även köra med dumle ibland=)=)
    Är det färdiglagat kaffe eller kaffepulver?
  • mooogn

Idag blir det kombinerad lunch/middag efs vi ska iväg på whisky- & chokladprovning kl. 19.00

Tänkte fräsa kyckling och strimlade grönsaker, krydda och lägga i tortillabröd. Till det hemgjord guacamole m.m. En sorts "svensk taco", alltså *S*

• mooogn

Åh, vad härligt det låter att grilla! Här kommer vi inte att kunna göra det förrän i juli efs fasadrenoveringen av huset har dragits igång (vi bor i flerfamiljshus)...

Ikväll ska vi äta ugnsrostade grönsaker, cous cous och en kall sås med gräddfil, vitlök och fetaost

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16