Vad ska Ni äta idag? Part 16
Skäms nästan att skriva det men maken och bonussonen ska äta stekt falukorv och pasta ikväll...
Jag käkar lite rester innan jag åker in till skolan och bonusdottern äter såkert något barnvänligt hos kompisen.
Skäms nästan att skriva det men maken och bonussonen ska äta stekt falukorv och pasta ikväll...
Jag käkar lite rester innan jag åker in till skolan och bonusdottern äter såkert något barnvänligt hos kompisen.
Ikväll blir det stekta panerade fiskfiléer, hemgjort potatismos och kall sås
Ikväll blir det fläskpannkaka (eg. bacon), lingon och morötter. Trist mat men ibland orkar man inte slå på stort.
Suck... Försöker verkligen känna mig inspirerad till kvällens matlagning och förberedelser inför morgondagen. Just nu skulle jag gärna bädda ner mig i soffan med en flaska vin och stanna där hela helgen...
Vi har en massa avocados hemma. Grejen är den att jag igår bara köpte mat till påskafton och påskdagen (tänkte inte på att det fanns en dag innan påskafton...) så vete 17 vad de gröna skönheterna ska kombineras med *S*
Idéer??
Barnen hamnade hastigt och lustigt hos sin låtsasfarmor (svärmor "from hell") så maken och jag tänker dela på en köpepizza. Det blev inte roligare än så
Till lunch åt vi lite blandat: Ägghalvor, grönsallad, nybakat bröd, kyckling med kall dillsås, sparris och sill&potatis.
Till middag blir det ugnsomelett med svampstuvning, grönsallad och bröd.
Lunch: Ugnsstekt lax med creme fraiche-täcke, pressad potatis, grönsallad
Middag: Lutar åt rester från gårdagens påsklunch... *S*