• Anonym

Hur känns det när man har domningar?

Detta kanske är en dum fråga, men ska till läkaren om några dagar och förklara mina symptom. Jag har ett symptom som jag kallar domningar, men vet inte om det är det som det egentligen är. Då brukar jag oftast tappa mycket av känseln i armen, det känns som att armen är bedövad på något sätt, det känns inte som min arm. Är det det som menas med domning?

Har även vanlig känselnedsättning ibland men då känner jag bara lite mindre än normalt, vill därför inte använda samma ord till det eftersom det känns som två olika symptom.

• Svar på tråden Hur känns det när man har domningar?
  • Madddde

Låter som domningar, förklara för läkarnen precis vad du skrev här så förstår han/hon nu vad du menar...! :)

• Anonym

Tack Blev så konfunderad, fick för mig att man endast kan säga domningar om armen blir som förlamad, dvs orörlig, men när jag får dessa symptom så kan jag ändå använda armen även om det känns helkonstigt.

• Madddde
    Anonym skrev 2008-01-03 23:37:10 följande:
    Tack Blev så konfunderad, fick för mig att man endast kan säga domningar om armen blir som förlamad, dvs orörlig, men när jag får dessa symptom så kan jag ändå använda armen även om det känns helkonstigt.
    Jag brukar domna i ena benet och då sticker det liksom i den, precis som du sa, det känns inte som mitt ben:)
  • Anonym

Får man vara nyfiken och fråga varför du får dina domningar? Är så orolig över att det ska vara något allvarligt

• Madddde

Jag vet faktiskt inte varför jag får dom. Men läkaren sa att det kan vara en nerv som ligger i kläm, inget farligt! Men jag har det knappt längre:)

• Anonym

Ok. Hoppas att det inte är något allvarligt då tack för att du tog dig tid

• Madddde

Det är nog ingen fara:) Det var så lite så:)

• Cissi o Nattis

Är det det man brukar kalla att "nu har benet somnat" tex. isåfall har jag det med jätte ofta, det sticker tycker jag.

• Madddde
    Julstjärna skrev 2008-01-03 23:55:49 följande:
    Är det det man brukar kalla att "nu har benet somnat" tex. isåfall har jag det med jätte ofta, det sticker tycker jag.
    Nej de är lite annorlunda mot när benet har somnat... Men de känns nääästan lika dant:)
  • Minna07

Om du har sovit och legat på armen så är det ju bara vanliga domningar där armen sk. "somnat", då är det ingen fara:)

Svar på tråden Hur känns det när man har domningar?