FH Mamma skrev 2008-01-04 00:24:54 följande:
När jag blev sjuk började det med domningar. Det började nerifrån och gick uppåt.Jag tycker det kändes ungefär som när en kroppsdel somnar. Den blir ju inte förlamad utan förlorar känseln. Blir tung etc.Men utan stickningar när den vaknar.Jag började gå rakt in i väggar. Ja kanske inte rakt in men som när man är full om man går i en gång som är 1 m bred så gick jag istället för rakt från vägg till vägg.Lite påfrestande.Jag hade oxå känslan av att gå på kuddar eller skumgummi. Kände inte fotsulan mot golvet.Tyvärr var jag samtidigt som jag hade nedsatt känsel även ökad smärtkänslighet. Inte roligt när de använde avbrutna stickor att sticka eller dra under foten. Det var smärtsamt.Jag hade nedsatt känsel i hela fötterna + tårna, underbenen, insidan av låren.Det var det jag sökte hjälp för.Min sjukdom är dock väldigt ovanlig.
Det var lite intressant, att du hade ökad smärtkänslighet trots att du hade nedsatt känsel. Jag är inte ovanligt smärtkänslig, men kan ibland känna att jag är känslig för beröring från andra på armar och ben. Blir helt galen när min sambo smeker mig nätt på armen, det känns jätteobehagligt. Jag har dock trott att jag inbillat mig, eftersom jag inte fick ihop det att man kunde vara känslig samtidigt som man kunde ha problem med känselnedsättning.
Kan även känna igen det med att gå in i väggar, men inte på samma sätt kanske. Har dålig balans men tror även att mina avståndsbedömninar inte är riktigt som de ska.