• MiIou

Orolig för min 11-åriga tjej!

Jag tror att man ska välja sina fighter, jag förstår att man inte vill att ens dotter färgar håret svart (jag gjorde det och önskar att någon stoppat mig när jag ser bilder i efterhand, jag såg ju helt sjuk ut ). Men det kanske kan vara på sin plats att kompromissa så hon inte kan säga att ni bara säger nej, jag menar, svarta väggar, okej, inte snyggt, men vill hon så varfö rinte? Det är ju bara att tapitsera över sen.
    Har hon fått mens? Jag var jättedeppig hela tonåren och förstod inte själv varför jag mådde så dåligt och var så irriterad och hatade allt, tills jag blev "vuxen" och förstod att det var min pms som gjorde att jag hade "svarta" perioder. Jag kan ibland känna mig så två av fyra veckor, vilket blir bättre av p-piller.

• MiIou

... p-piller är kanske inte att rekommendera till en 11-åring, men de med jämna hormoner jämnar ut mitt humör så att säga. Men om det är pms så kan det hjälpa bara man själv vet vad ens konstiga tankar och reaktioner beror på, att det finns en orsak och att man faktiskt int eär knäpp, som jag trodde.

• MiIou

Ja, det tycker jag också låter som en bra deal. Visa att om hon tar ansvar så får hon mer "frihet".

Svar på tråden Orolig för min 11-åriga tjej!