• tulpaner

Trivs inte i Frankrike

Jag bor i Österrike och trivs bra här, men saknar också dom därhemma- mycket! Och sjöarna och havet, allemansrätten..... Min man har fått lova att vi inte kommer att bo här för alltid, annars skulle jag inte klarat av att flytta. sedan hur det blir får man se.

Men nu när man har barn (fick i somras) känns hemlängtan ännu större. Är iallafall bra skandinavien att din man säger att han börjar förbereda sig på tanken att flytta, det är ju bättre än ett definitivt nej- och att han till och med börjat söka jobb visar ju att han försöker nu.

Det är ju det lilla dilemmat, att man har familj och barndomsvänner i olika länder, så det blir alltid en som längtar. Min man skulle få en enorm bergsabstinens i Sverige, vi har testat. Och ibland är jag inte säker på om jag verkligen skulle blir lyckligare i Sverige. Men det känns ändå som att livet med barn är bättre i Sverige, barnomsorg, föräldraledighet och föräldrapenning, nära och kära, och att inte vara invandrare- vilket ju min man skulle tvingas bli istället.

Nog om mig! Skandinavien, hoppas att din man inser hur viktigt det är för dig att flytta. Hur det blir, om han istället blir olycklig om ni flyttar får ni se då, ge det en ärlig chans. Du har ju bott så länge i Frankrike att det är hans tur att testa. Och-kanske längtar du istället tillbax till Frankrike? Tror nog att ni kommer att komma till iväg till slut nu när han försöker. Ett jättegrattis till bebisen!

Svar på tråden Trivs inte i Frankrike