Trivs inte i Frankrike
Jag bor sedan 11 år i Frankrike. Har bott i Paris och bor nu sedan flera år i Grenoble. Fast jag bott här i flera år trivs jag inte och känner mig verkligen så annorlunda. Har svårt att acceptera franmäns beteende i många saker och känner mig ofta väldigt frustrerad och arg. Min man vill inte flytta till Sverige eller Finland (är född i Sverige men mina föräldrar är Finländare) men har nu sakta börjat säga att han förbereder sig på tanken...han har svårt att lämna Frankrike. Siutationen känns ochg är så himla komlicerad för jag är olycklig här och mår inte bra, min man skulle nog känna likadant i Sverige eller Finland. Jag vet ju inte det ännu men med hans motstånd och "inte just nu senare" som jag fått som svar i 8 år nu, tror jag det. Vi älskar varandra och vill inte skiljas. Svårt bara att hitta en lösning för båda och att vi ska vara lyckilga båda två, och viktigast tillsammans. Jag är i 8:nde månaden och tänker mycket på bebisen, hur han kommer må om jag är olycklig här. Vill inte påverka honom. Har någon upplevt eller är i samma situation? tips?