Kan förstå tvekan om att teckna en barnförsäkring. Själv har jag mina barn "överförsäkrade". Mitt ena barn har dessutom en sjukdom som är medfödd vilket innebär att han inte får en spänn från försäkringsbolaget - sjukdomen är inte godkänd. Däremot är det helt okej att supa skallen i bitar, ramla på sin cykel och få ersättning. Jag vet, man kan inte jämföra så - men visst är det irriterande?! Vågar heller inte säga upp försäkringen, hans sjukdom gör att han aldrig kommer att bli godkänd i framtiden om han skulle vilja teckna en själv. Dessutom är det en sjuk- olycksfallsförsäkring så även om han inte får för sin sjukdom så får han ju för annat... Det luriga är att många som är gravida tecknar sin graviditetsförsäkring och tror att det täcker allt sedan om barnet skulle bli sjukt, eller upptäcka rättare sagt att barnet har en medfödd sjukdom (vilket kan ta många år..), de måste inse att varje försäkring är individuell, dvs den prövas. Med andra ord, makten ligger i försäkringsbolagens händer. Låter jag bitter - moi?!