• Anna81

är vindruvor farligt??

Hej!
    Idag köpte jag vindruvor för att jag var så sugen, då sa min gravida kompis att hennes Bm sagt att det är farligt att äta under graviditeten,

Så nu har jag inte vågat att äta dom men jag är sååå sugen, är det nån som vet om det stämmer lr om min kompis fått det bakom foten.

Jag är i vecka 22 om det spelar nån roll

• Svar på tråden är vindruvor farligt??
  • Bebis

Jag åt massor när jag var gravid.. Har aldrig hört det.. Varför skulle man inte kunna??

• Tezz80

Jag tror inte att vindruvor är farligt, aldrig hört det i alla fall och jag är i vecka 14 och har ätit massor av vindruvor. Vindruvorna är bara farliga när du dricker de i form av vin :)

• Tin o Trolls mamma

Va? Varför skulle vindruvor vara farliga? Det har jag aldrig hört!

Ekorren.

• AmandaPitkänen

nä har aldrig hört! Jag har ätit massor med vindruvor, är så bra istället för godis å så himla gott!! Ät på du, för jag tror inte det är nån fara!

• SC o EP

Har inte heller hört det! Varför skulle de vara farliga enligt din kompis BM? Man måste nog vara nogrann med att skölja de precis som med all annan frukt.

• Shyme

Kanske har att göra med blodsockret? Mormor som är diabetiker äter inte vindruvor eftersom de är väldigt söta.

• Nelliy

Jag frågade min bm under graviditeten, hon sa att det va okej, för jag frossade vindruvor under hela min graviditet..

• Rebekka

Vilka dumheter .... inget farligt med vindruvor -däremot ska de alltid sköljas väl.

• Lisette

Vindruvor kan du äta... herregud...

(bara dom inte är jästa )

Svar på tråden är vindruvor farligt??