• Anna81

är vindruvor farligt??

Hej!
    Idag köpte jag vindruvor för att jag var så sugen, då sa min gravida kompis att hennes Bm sagt att det är farligt att äta under graviditeten,

Så nu har jag inte vågat att äta dom men jag är sååå sugen, är det nån som vet om det stämmer lr om min kompis fått det bakom foten.

Jag är i vecka 22 om det spelar nån roll

• Svar på tråden är vindruvor farligt??
  • Vindsus

Jag ligger högt i blodsocker och pratade om olika frukter med min bm och hon sa precis som Shyme säger att vindruvor är väldigt söta och att jag bör undvika dem ett tag fram över. Men det är ju jag det...

• Ghost

Trampade, lagrade och buteljerade kan de vara lite farliga när man e på smällen...

• SC o EP

Sitter här och smaskar i mig lite vindruvor...blev så sugen!!

• Anna81

ok vad bra
    Min kompis är lite konstig ibland och kan hitta på vissa saker, men man vet ju aldrig om det stämmer,, men då ska jag mumsa vindruvor till nanny jouren.. kra

• Kaya

Anna81,

det är garanterat MYCKET skadligare för ditt barn att du kollar på Nannyjouren än att du käkar vindruvor!!!

(sorry kunde inte låta bli)

• Anna81

kaya:
    hihi ok ska tänka på det
    Tack för alla svar, fattar inte varför man blir så nojjig varje gång nån säger nåt om att man inte får äta vissa saker, när jag väntade min dotter var jag inte alls så, men den här gången så är jag nojjig för allt, skumt, men det är så det är tur att man har er här på FL..Kram

• Honey Bunny 75

Kan det annars ha med kärnorna att göra... (vild gissning). Det är ju inte nyttigt att svälja dem i vanliga fall, kanske i så fall är ännu sämre när man är gravid???? Annars måste det ju vara att de är lite söta som kompisen menade. Men de är ju sååå gooda!!

• Pyret05

Honey Bunny 75, vad är det för farligt med vindruvskärnor? dem har jag svalt hela mitt liv. Vad är det för fel på mig nu då?

• substance

ja, jag har hört att på grund av vindruvornas tunna skal så sitter besprutningen kvar inne i vindruvan även om man sköljt dem.

men jag har ätit på som sjutton ändå!

• Kaya

Pyret05, en del påstår att vindruvskärnor är PRECIS lagom stora för att täppa till blindtarmen och orsaka blindtarmsinflammation - om man har riktig otur.

Hälsningar från vindruvsfantast som har svalt MÅNGA vindruvskärnor i sitt liv men har blindtarmen i behåll...

• Comedia

Men gud... Lite råttan i pizzan över en del grejer alltså.. hehe

Ät vindruvor! Det är nyttigt!

• norgesessan

hihi, ska inte svälja kärnor igen!!! (brukar inte göra det, bara kärnorna i vattenmelon) jag har aldrig hört, och tror inte et dugg på at druvor ska vara farligt.....

• mammaEmma

Det finns ingen "ingång" i blindtarmen där kärnorna kan fastna...bara gammal skrock....

Jag älskar också vindruvor och äter de rakt av, med kärnor och allt har alltid gjort. Fast tycker man inte om kärnorna så finns det ju vindruvor som är kärnfria.

• Pyret82

Hahaa... men herreguuuud.
    Spotta ut kärnorna om de oroar dig och ÄT!!? ;)
    Det är en FRUKT...

• Pyret05

Kaya, Ja, som sagt jag har svalt vindruvskärnor och melonkärnor hela mitt liv och jag har inte heller opererat bort någon blindtarm.

Svar på tråden är vindruvor farligt??