Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova
tack bast! jag som skulle svara på ditt inlägg i förra tråden!
tack för input - vi håller med, nellie äter ALLDELES för mycket på nätterna. det här med om hon skulle kunna somna om själv eller ej är ju frågan - vem vet egentligen, vi väntar inte superlänge innan vi vaggar, buffar, petar in nappen, ramsar etc - men när hon får mat är sådana gånger då detta INTE funkar - när hon efter ca en kvart ändå inte somnar om...
de senaste två nätterna har varit mer ok - inatt var hon dock igång från 03.55 - 05.30...jag vaknade så GLAD för jag var "pigg", hon hade sovit sedan 00.00! typ. men så...jag tror att hon var täppt och därför inte kunde suga på nappen - efter nexeril och närfrida somnade hon TILLSLUT...
men, ni som ger flaska på natten - hur gör ni? vilka matar i sömnen? hur många gånger för en 7 månaders? om hon nu äter fyra gånger mellan 19-06 kan jag tänka mig att två gånger är mer ok...(vet att allt är individuellt men tips och jämförelser är allt jag har
) eftersom vi inte vill att hon ska tror att hon m¨åste somna med flaskan i mungipan har vi satt henne upp i knät (på samma sätt som jag ammade vår son, satte mig i en fåtölj) - MEN nackdelen blir ju då att hon riskerar att vakna upp...
jag efterlyser också fortfarande tips på dags/dygnsscheman, sova, äta etc under dag och natt - hur många timmar emellan etc...
tack!