• Mylla

Varför sparkar det i magen???

Oddsen är väl minimala, men det kan ju vara så att du är gravid. Jag vet inget som sparkar i magen utom bebisar. 
    Om du går och kollar om du är gravid slipper du ju fundera sen. Gör UL kanske. Det är ju det vården är till för, man måste inte ha alla svar redan innan. Men är du det inte kan de ju fortsätta med att du får magen undersökt.

• Mylla

Får vi rapport sen hur det gick? Cysta kan det ju vara. Den kanske kan göra så man får ryckningar.

• Mylla

Vad väntar du på då? Har du inte tillräckligt med symtom för att det ska motivera ett läkarbesök tycker du? Jag tycker det låter som att du har det, oavsett vad symtomen beror på. Vänta kan vara dumt i vissa situationer, så jag tycker du ska ta och ringa nu.

• Mylla
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 08:38:57 följande:
    Äsch, jag väntar väl på att det ska ge med sig, kanske jag stressar upp mig i onödan. En underlig sak har tillstött dock. Nu känns det som om jag har livmodersammandragningar. Det måste vara min hjärna som spelar mig ett stort spratt!
    I vissa fall kan det ju vara befogat att vänta lite och se om det går över. Men jag tycker inte att det verkar vara så i ditt fall.

Nu måste du gå och kolla så jag får veta vad det är.
  • Mylla

Jag kollade här
    http://www.p-piller.nu/p2006/?PageId=40&TopPageId=6&ParentPageId=6

Av hundra kvinnor med kopparspiral så blir mindre än en gravid under ett år. Men det är ju ändå någon som blir det då.
    Jag är inte så säker på att gravtest funkar sent i graviditeten. Om du nu är gravid så kan det ju vara sent, eller hur. Ska försöka hitta något om det.

I vilket fall måste du få magen kollad. Om det inte är en graviditet, utan något annat som växer där inne, kanske en cysta som spänner ut magen och tarmarna, då gynnar det inget att vänta. Den kommer inte att försvinna av sig själv.

Någon kant på magen har jag aldrig känt. Min kändes som en rund boll, typ fotboll. Och sen större än fotboll.

• Mylla

Vad är du rädd för? Att du ska vara allvarligt sjuk? OM det nu är så så blir du ju inte mindre sjuk av att gå och vänta. Det kanske i värsta fall blir värre.
    Det behöver ju inte vara något allvarligt, men om. Att gå och kolla skadar ju inte på något sätt, eller hur?

• Mylla

Lycka till, hoppas det går bra och att du får veta vad som står på. Du glömmer väl inte bort att berätta? Hemlis För annars kommer jag att fundera på vad som hände i all evighet. Generad

• Mylla

Ok, då vet du iallafall det. Men du borde ju verkligen kolla så det inte är något annat i magen som växer. Tror de borde göra ett ultraljud på buken eller någon röntgen till att börja med. Och helst inte vänta så länge med det. Ursäkta om jag tjatar.

Svar på tråden Varför sparkar det i magen???