Inlägg från: veronicaq |Visa alla inlägg
  • veronicaq

Varför sparkar det i magen???

Virgon Intacta skrev 2008-01-09 17:40:10 följande:
    Nej, du har verkligen rät i det. Jag känner att jag börjar bli deprimerad och må dåligt... Jag måste få veta en gång för alla vad det är nu, så jag kan fortsätta.
    om du trycker på livmoderna då? känner du nån övre kant? som man gör när man e gravid...
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 19:06:18 följande:
    Jag är inte säker eftersom jag är överviktig så är det litet väl mycket fett i de regionerna...
    om du trycker riktigt hårt dåå? för fett e ju mjukt
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 19:30:06 följande:
    Näää, jag är ändå inte säker.. magen är hård som en kanonkula, men nån kant känner jag inte riktigt, för allt fläsk.
    känns de mer i olika lägen? dvs om du sitter ihop pressad,ligger`? har du sett magen röra sej?

detta måste utforskas
  • veronicaq
    Bikerbitch skrev 2008-01-09 21:31:48 följande:
    undrar samma.. vet inte hur många tester ja gjort för e nästan helt säker på att ja e gravid hela tiden. Känner precis som sparkar. BM säger att det är tarmarna.. men kan dem kännas precis som sparkar?är som riktiga knuffar
    ser du dom?o känner dom med handen? tryckt på magen?
  • veronicaq
    Bikerbitch skrev 2008-01-09 21:47:00 följande:
    men det är väl vääääldigt ovanligt
    inte så jätte endå... om du läser här på fl så finns det...

har du klämt o kännt på livmodern?
  • veronicaq
    Bikerbitch skrev 2008-01-09 21:56:59 följande:
    nej.. jag hittade den inte ens förra gången ja va gravid hehe
    hahah joooo!för du kunde väl känna på magen?

ja menar inte tappen inuti
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 22:05:22 följande:
    Nej, jag har inte gjort nåt test, min kompis skulle eventuellt köpa och hon kommer inte hem förrän kl 12 i natt.veronicaq, nej, jag vet inte... det känns "stort" därinne liksom. Men jag känner ingen livmoderkant.
    hur ofta kommer sparkarna då? e de bara ett snabbt puff lr rikgtiga sparka spark spark...

de här e ju läksigt..JAG VET!!!
    åk till akuten o säg att du har sjukt ont i magen.. de hade jag gjort.. så gör dom ju en undersökning.dom kan ju klämmaom nån.. o så allat annat.ul o balblabla
    Bikerbitch skrev 2008-01-09 22:08:20 följande:
    haha ne ja tryckte å tryckte men nedå ja kände ingen kant.. inte en enda gång hmm
    haha okey, men kände du ungen där inne då?
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 22:19:21 följande:
    Jag känner riktiga buffbuff sparkar. Ibland är det lugnt en längre stund, periodvis kan det "bråka" riktigt därinne. Särskilt om nätterna är det full fart. Flera gånger har det "sparkat" tillbaka om jag tryckt och knuffat i magen. Haha, jag ska nog ringa och höra med barnmorskan först om hon vill göra en undersökning
    OOH MY GOD!!!
     shit du måste ju kolla in de där!!!

nu e ju jag skit nervös o spänd på va som händer igentligen hahahaha
  • veronicaq
    anza skrev 2008-01-09 23:27:26 följande:
    Vänta helst till imorgon bitti då du inte kissat på länge. Då får du som mest tillförlitligt resultat.
    De där e bull
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-09 23:45:52 följande:
    Ja, fantomsparkar har jag också haft emellan alla mina graviditeter. Men detta kom plötsligt på, och håller i sig. Jaja, tds nog får vi veta, kanske det är fantomsparkar, tarmar, en cysta, you name it. Litet intressant är det dock. Har aldrig varit med om liknande, förutom då jag varit gravid.
    pissa  då kvinna
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-10 00:21:36 följande:
    Som jag trodde, negativt!
    hmmm.... jag fattar inte!!!!!!haha
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-12 10:11:45 följande:
    Äsch, jag bangade ur...
    näää!!
    du måste få nån rätsida på de hela..så du kan slappna av...
  • veronicaq

TS- jag kände under några veckor av graviditeten bar rörelser på EN sida. för han låg med ryggen åt andra sida... så de va jämt rörelser på vänster sida...

• veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-13 22:20:45 följande:
    Ja, jag ska stå på mig! Jag måste få veta nu, jag bara måste. Det här är helt sjukt, jag har aldrig, någonsin i mitt liv varit med om något ens i närheten av detta.
    lova det nu!!!

o om hon säger näää du får inte komma. GÅ/ÅK dit då endåå!! och säg leta efter hjärta om ni inte har ulmaskin.. annars jävlar kollar ni vad som är där inne!!!

hejja !!
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-13 23:25:22 följande:
    Nu ska jag lägga mig! Håll tummarna för mig nu, när jag ska ringa kl 8 i morgon bitti. Håll tummarna för att jag får komma i morgon!
    bra!!! skriv här på en gång när du gjort de!
  • veronicaq
    BRAAA GJORT TS!!!
    spännande imorn...

detta måste ju få ett slut, på ett eller anant sätt

• veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-15 01:02:20 följande:
    Hejsan! Jo, jag har haft rörelser mest på en sida, även om det har varit på andra sidan med. Men det är inte på en speciell punkt, det kan vara högt eller lågt. På slutet har jag definitivt kännt som om det sparkar mot urinblåsan. Märkligt. Jag har INTE haft några magsmärtor, annat än litet mensvärk och stickningar från urinrör/blåsa när det trycker däråt. Jag har inte varit konstig i magen eller onormalt gasig heller. Ja, jag hoppas på att få ett slut på detta, det drar hela min energi ur mig.
    jag hoppas verklgien att de kommr fram tillslut vad det är som händer därinne!!!

så DU kan få ro... (och jag )
  • veronicaq
    Virgon Intacta skrev 2008-01-15 01:12:26 följande:
    Hehe, joo, jag kan se framför mig förloppet. BM ringer i morgon och talar om att blodprovet är negativt för HCG och jag står där som en fåntratt, men samma (ursäkta mitt språk) jävla symptom som tidigare och som ett stort frågetecken. Sen får man väl om man har tur en remiss på analgrävning för att kolla upp tarmarna och annat skojsigt. *deppar ihop*
    hahaha analgrävning,,, jaa du.. tiden får utvisa!!!
    gud,du lär ju inte få nån sömn?jag skulle inte kunna sova!!
  • veronicaq

skönt ts!! men nu får fan läkarn kolla upp vad som finns därinne ahahha

Svar på tråden Varför sparkar det i magen???