Inlägg från: Virgon Intacta |Visa alla inlägg
  • Virgon Intacta

Varför sparkar det i magen???

Tack Lindajo för infon! Ja, evetuellt kan det ju vara nåt som trycker på tarmarna så att det blir någon slag reaktion. Någon som vet hur livmodertappen ska vara? Är det normalt att denär öppen såpass? Jag har aldrig noterat det tidigare, i sista graviditeten var jag dock öppen ca 1-3 cm sista trimestern enligt BM. Men kan man kanske vaa öppen om man har cysta , myom eller liknande? Eller är det helt enkelt normalt att man kan vara öppen?

• Virgon Intacta

Nej, jag har inte ringt ännu, som jag skrev så avvaktar jag litet och ser hur jag känner mig. Ännu så länge är det status quo, förutom att jag "spott" blödde liitet fram och åter, men det gav med sig och var så jättelitet.

• Virgon Intacta

Äsch, jag väntar väl på att det ska ge med sig, kanske jag stressar upp mig i onödan. En underlig sak har tillstött dock. Nu känns det som om jag har livmodersammandragningar. Det måste vara min hjärna som spelar mig ett stort spratt!

• Virgon Intacta

Ja, jag vet Mylla, men nånstans så bävar jag... Ni må tycka att jag är feg´och dum sóm bara sitter här och gör ingenting, men jag försäkrar er att endera vad det än må vara så känns det som katastrof. *gråta*

• Virgon Intacta

Tack, Huge Smile! Nu har jag bestämt mig. Jag ska göra ännu ett test, förhoppningsvis i kväll om jag hinner köpa ett, annars i morgon. Oavsett vad det visar så ska jag sen ringa till Barnmorskan och be att få komma på undersökning/rådgivning.

• Virgon Intacta

Nej, du har verkligen rät i det. Jag känner att jag börjar bli deprimerad och må dåligt... Jag måste få veta en gång för alla vad det är nu, så jag kan fortsätta.

• Virgon Intacta
    veronicaq skrev 2008-01-09 18:02:20 följande:
    om du trycker på livmoderna då? känner du nån övre kant? som man gör när man e gravid...
    Jag är inte säker eftersom jag är överviktig så är det litet väl mycket fett i de regionerna...
  • Virgon Intacta
    veronicaq skrev 2008-01-09 19:12:16 följande:
    om du trycker riktigt hårt dåå? för fett e ju mjukt
    Näää, jag är ändå inte säker.. magen är hård som en kanonkula, men nån kant känner jag inte riktigt, för allt fläsk.
  • Virgon Intacta
    jennsans skrev 2008-01-09 19:29:57 följande:
    jag kände kanten trots övervikt
    Ja, det kanske beror på hur mycket övervikt man har och var fettet sitter. Och hur långt upp livmoderkanten är.
  • Virgon Intacta

Nej, jag har inte gjort nåt test, min kompis skulle eventuellt köpa och hon kommer inte hem förrän kl 12 i natt.

veronicaq, nej, jag vet inte... det känns "stort" därinne liksom. Men jag känner ingen livmoderkant.

Svar på tråden Varför sparkar det i magen???