Inlägg från: Virgon Intacta |Visa alla inlägg
  • Virgon Intacta

Varför sparkar det i magen???

Nej, jag har aldrig blivit snittad

• Virgon Intacta
    veronicaq skrev 2008-01-13 22:24:33 följande:
    lova det nu!!!o om hon säger näää du får inte komma. GÅ/ÅK dit då endåå!! och säg leta efter hjärta om ni inte har ulmaskin.. annars jävlar kollar ni vad som är där inne!!!hejja !!
    Jag lovar på heder och samvete. I morgon ska jag ringa och böna och be om att få komma.. 5 min kan de väl klämma in mig, tycker jag?
  • Virgon Intacta

Nu ska jag lägga mig! Håll tummarna för mig nu, när jag ska ringa kl 8 i morgon bitti. Håll tummarna för att jag får komma i morgon!

• Virgon Intacta

Jag kan inte sova. Det är helt omöjligt. Jag somande mellan 00 och 02, sen har jag varit vaken. Jag är ett nervknippe...

• Virgon Intacta

Den längsta natten i mitt liv.. Har inte sovit en blund sedan 02, jag har plågats av sammandragningar, sparkar och tryck mot urinblåsan.. Jag är helt förstörd. Måtte detta få ett slut.. Jag måste få komma iväg idag, annars vet jag inte hur jag ska överleva detta.. *gråter*

• Virgon Intacta

Snart ska jag ringa *spyr nästan*

• Virgon Intacta

JAAAA, jag ska få komma kl 11:00 i dag *hoppar, studsar och jubla* Äntligen, äntligen, äntligen ska jag få veta!!

• Virgon Intacta

Hej och tack allihopa! Nu är jag snart påväg, och självklart så kommer jag att tala om för er vad som hänt så fort jag kommer hem! Det lovar jag dyrt och heligt, oavsett vad barnmorskan hittar.

• Virgon Intacta

Okej, rapport...

Började med att söka efter hjärtljud. Hittade inga, men kostaterade att der rörde sig mycket i magen.

Gravtest negativt igen (urin)

Spiralen sitter på plats

Hon tyckte det var väldigt svårt att känna livmodern genom allt fett, så hon kunde inte säga något där.

Blodprov är taget, är jag gravid så ska det synas på HCG där, eftersom det visar från 0 och uppåt. Svar på det i morgon

Jag är inget klokare.

• Virgon Intacta

Nej, inget UL, hon lyssnade med en sån där hjärtljudsmojäng.

• Virgon Intacta
    CeeJay skrev 2008-01-14 12:02:56 följande:
    Ok vad "konstigt" att de valde att gå den vägen när man lätt kan se foster genom UL. Men men, hoppas som sagt att du får svar i morgon - oavsett vad det är! Kram!Virgon Intacta skrev 2008-01-14 12:01:18 följande:
    Jamen de har inget UL på BM mottagningen. Då får man bli remitterad till Lasarettet.
  • Virgon Intacta

Innan jag åkte till barnmorskan vara jag SÄKER på att jag var gravid. Nu är jag det inte. Det känns likadant i magen, men hon borde ha hittat något i så fall. Det är i o f bra, jag är verkligein inte upplagd för ännu ett barn, jag har fullt upp med mina som är 7, 4 och 2. Vi får se vad hon säger, hon ringde på eftermiddagen och sa att hon skulle höra av sig i morgon bitti. Jag tror att blodprovet kommer att visa negativt. Men magen då...? Är jag dömd till att ha det såhär i resten av livet? Det känns ju inte kul.

• Virgon Intacta
    CeeJay skrev 2008-01-14 11:30:34 följande:
    Nu har jag inte läst tråden utan bra TS och ville bara säga att det kunde nästan varit jag som skrivit Jag har haft "sparkar" mest på vänster sida brevid naveln i 2-3 månader nu, har också spiral, haft mens men blödde ganska intensivt under hela december. Har haft magsmärtor och har gjort två negativa gravtest. Precis som du TS har jag barn sedan tidigare och det känns PRECIS som sparkar av ett foster...Jag var hos läkare för några dagar sedan som konstaterade att jag har colon irritable dvs orolig tarm. Kan dessutom ha infektion i tarmen och "sparkarna" trodde hon var tarmfickor eller någonting annat "fel" i tjocktarmen. Ska på undersökning av tjocktarmen snart. Hoppas verkligen att det går bra för dig TS och att du berättar vad de kom fram till i ditt fall.Lycka till!
    Hejsan! Jo, jag har haft rörelser mest på en sida, även om det har varit på andra sidan med. Men det är inte på en speciell punkt, det kan vara högt eller lågt. På slutet har jag definitivt kännt som om det sparkar mot urinblåsan. Märkligt. Jag har INTE haft några magsmärtor, annat än litet mensvärk och stickningar från urinrör/blåsa när det trycker däråt. Jag har inte varit konstig i magen eller onormalt gasig heller. Ja, jag hoppas på att få ett slut på detta, det drar hela min energi ur mig.
  • Virgon Intacta
    veronicaq skrev 2008-01-15 01:05:07 följande:
    jag hoppas verklgien att de kommr fram tillslut vad det är som händer därinne!!!så DU kan få ro... (och jag)
    Hehe, joo, jag kan se framför mig förloppet. BM ringer i morgon och talar om att blodprovet är negativt för HCG och jag står där som en fåntratt, men samma (ursäkta mitt språk) jävla symptom som tidigare och som ett stort frågetecken. Sen får man väl om man har tur en remiss på analgrävning för att kolla upp tarmarna och annat skojsigt. *deppar ihop*
  • Virgon Intacta

Nej, nu i natt jobbar jag faktiskt, så jag ska inte ens sova, haha, natten som var KUNDE jag inte sova...

• Virgon Intacta

Hejhej!

Nu har BM ringt och det var även negativt på blodprovet! Och det skulle vara totalt idiotsäkert, sa hon. Så då tror jag på det! Men en sak säger jag, jag kommer aldrig mera att lita på min kropp. Detta är det sjukaste jag upplevt. Men u vet jag ju. Så om det fortsätter nu likadant så ska läkare få kolla på mig.

Hur som helst så är jag väldigt nöjd med resultatet! Nu har jag äntligen fått frid!

• Virgon Intacta

Ja, det känns ganska skönt att veta att vi inte ska bli 4 barnsföräldrar hipp som happ. Vi hade ju inte tänkt oss flera barn och har nu format vårt liv efter det. Det hade inneburit mycket jobb och förändringar, ny bil, nytt boende osv. En ganska stor apparat med andra ord. Du hoppas jag bara att det inte är nåt allvarligt.

Svar på tråden Varför sparkar det i magen???