Inlägg från: Anonym (mika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mika)

Sambokilon?

Skulle också vilja vara med för att ge o få stöd. Själv har jag gått upp fem kg o vill gärna sätta stopp innan det bli 55 eller nått. Går hemma o är sjukskriven så nån hård träning kan jag inte med. Men har faktist börjat med pilates o kommer försöka komma ut på promenader lite då o då.

• Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-06 16:32:16 följande:

självklart! alla är välkomna! :)bara det är "samborelaterat" haha :PAnonym (mika) skrev 2008-01-06 16:27:16 följande:
    Oja, verkligen samborelaterat.. Gar en översnäll sambo som köper hem massa godis o sånt som i princip bara jag äter. Inte så snällt när man inte kan låta bli...
  • Anonym (mika)

Ok första dagen då... Rensade ut allt som jag anser onyttigt i mitt skafferi, kakor, godis, sånna saker. Gav det till sambons syrra, hon kan gott behöva gå upp lite tycker jag. Det enda jag har o ätväg just nu, om jag inte vill ställa mej o göra pomme o korv (o det vill jag inte) Är havregrynsgröt, morötter, ägg o varma koppen. Det kan inte bli bättre tror jag. Idag är jag laddad. Hur har ni planerat idag?

• Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-07 08:43:59 följande:

härligt! jag sitter med en tallrik banangröt och har kokat ägg! ska verkligen börja äta frukost!! har slarvat otroligt med det tidigare, men nu ska jag skaffa vettiga vanor! :P
    Banangröt lät gott ju, fast har inga bananer. Jag måste också äta frukost, har nästan aldrig gjort det. Gröt känns lite för mycket just nu så jag sitter med en skål rivna morötter, det är ju så gott! Detta kommer vi klara helt perfa!
  • Anonym (mika)

Är beviken på mej själv nu. Min sambo tyckte att jag varit så duktig igår som bara ätit gröt o morötter, därför köpte han en överraskning till mej när han var o handla. Chips. Tror ni jag kunde låta bli? Nope. Så jag har kompesationstränat pilates idag, två timmar stod jag ut. Så nu ser jag fram emot träningsverken så jag får känna att jag varit duktig. Dumma sambo som inte lyssnar på mej när jag säger att jag inte vill ha nått från affären.

• Anonym (mika)

Anonym (tjockis!) skrev 2008-01-08 14:48:10 följande:

lite otaktiskt gjort av din sambo.. men han menade väl bra, men blev fel kan tänka!jag är knäpp, jag tycker själv att jag får äta nåt skit om jag tränar.. tror ni det är OK?Anonym (mika) skrev 2008-01-08 14:28:54 följande:
    Hoppas det är ok. För jag kan lätt äta som jag gör nu, men träna. Så gjorde jag ett tag förra året o det funkade. Men nu vill jag ha en kickstart utan skräp. Iallafall den första veckan.
  • Anonym (mika)

Hur går det för er? Än så länge har det inte hänt nått på min våg, lite tråkigt tycker jag. Fast jag har ju en sån där gammal, ingen digital, så hg syns ju inte på samma sätt. Men jag kämpar på ändå.

• Anonym (mika)
    brummagumman skrev 2008-01-10 09:59:31 följande:
    Ett kilo ner på två dygn!
    Wow, vill också. Hur har du gjort? Eller är det vatten o sånt?
  • Anonym (mika)

Vad duktigt av dej brummagumman! Skulle också vilja börja med gi, men min sambo är inte lika positiv. O det är en väldigt dålig ursäkt ser jag nu, hehe. Men jag är så otroligt dålig på att komma på goda sallader, annars skulle det nog funka. Om jag gör sallad innehåller den bara tomat, gurka, isbergssallad. Sen tar min fantasi slut. Men ska se över det o ska kolla ifall sambon kan hänga på o stötta åtminstone.

• Anonym (mika)

Nu har jag varit extremt duktig må jag säga, tränat en timme med hantlar o gummiband, ska ta en timme med pilates senare i eftermiddag för att sträcka ut musklerna. Så skön känsla detta när man verkligen tagit tag i nått.

Har nån nått tips på vad man kan lägga i salladen? Har fått en craving på rårivna morötter nu ett par dagar, det är väl bra ur gisynpunkt? (snälla säg ja)

Gud vad jag älskar känslan av framgång, idag är det för en gångs skull soligt o fint, så jag borde ta en promenad, men känner maj lite lat nu när jag redan tränat en timme.

• Anonym (mika)

Tack brummagumman. Där fick jag ett förslag på en bra sallad så nu har jag inga undanflykter längre. Synd på morötterna bara, fast jag får så orangea läppar av dom så det får man ju se poitivt. Slipper söla med dom o bli helt orange.

• Anonym (mika)

Det tänkte jag också fråga. Det är ju sött o säkert inte ok. Tråkigt.

• Anonym (mika)

Vad kul med flera! Gi funkade inte så bra för mej igår, har så svårt att komma in i tänket. :/ Men nu på morronen har jag tränat en halvtimme pilates, det gör väl inte nått för vikten, men skönt att sträcka ut kroppen.

Min sambo är thailändare o vi har mycket chili o sånt i maten, det sätter i gång förbränningen ordentligt. Ett tag drack jag varma koppen med massor chili i, det var så starkt att det knappt gick att dricka. Men det var ju bara 2,5 dl så jag tvingade i mej det. Då gick jag ner i vikt utan att göra nått. Kanske borde börja med det igen, man får så ont i halsen bara av det starka.

Men denna helg kommer förhoppningsvis bli en nytyig helg, kör på med min gröt varje dag, o så blir det kräftor på lördag o köttsoppa på söndag. Det borde ju inte vara så farligt. Det är kvällarna framför tvn som är farliga för mej. Men har bestämt mej för att prova smothie istället för godis. *håller tummarna för att det kommer lindra det värsat suget*

• Anonym (mika)

Har ni gett upp? Har varit bortrest o trodde att det skulle vara massor nytt i tråden, men det var precis samma som innan jag åkte. Jag har iallafall bara tre kg kvar att gå ner, jippi! Fortsätter med min gröt, gi hoppar jag nog, orkar inte tänka på sånt just nu. Tränar lite extra istället.

Hur har det gått för er då?

• Anonym (mika)

Kul att ni fortfarande är på! Vet inte vad det är för fel på mej idag. Har ingen matlust alls, gick upp vid sju imorse o har inte fått i mej mer än en banan. Inte ens min gröt går ner idag. Jobbigt. Jag har slutat äta onyttigt framför tv på kvällarna, men det gäller bara vardagarna. Helst helger med, men då finns det iallafall inget förbud. Igår gick det superbra, saknade inget att tugga på. Hoppas det håller i sej.

Läste i aftonbladet i helgen att forskare varnar för tuggumi med nått sötningsmedel (kommer inte ihåg vad det hette), men iallafall, varningen var att man kunde rasa i vikt om man åt förmycket sånt. (yes) det var hela två personer som hade råkat ut för det. Undrar om det hänger ihop med den där laxerande effekten. O undrar hur mycket man måste äta.

• Anonym (mika)

Oj TS, vad duktig du är med dina träningspass. Önskar jag hade samma motion, har slappat lite väl mycket med träningen nu, fast ändå varit ute o gått en del. Har du märkt nått på vågen än?

• Anonym (mika)

Tappade bort den här tråden o så hittade jag den inte igen...
    Är så glad nu, vägde mej precis o har bara två kg kvar. Ändå har jag slappat ordentligt dom sista dagarna. Godis fast jag inte borde, o inte så mycket motion. Men ändå har jag gått ner. Kanske för att jag numera fattat att man inte behöver så mycket godis för att bli nöjd. Igår handlade jag för 6,50 o det räckte faktist. Hur har det gått för er andra då? Hoppas nånting hänt för er med.

Svar på tråden Sambokilon?