Inlägg från: brummagumman |Visa alla inlägg
  • brummagumman

Sambokilon?

här ska köras GI från o med imorgon!

• brummagumman

Ett kilo ner på två dygn!

• brummagumman

Vi började med GI i måndags och det verkar ju ge resultat. Men igår var det sjukt jobbigt! Jag har nog ätit väldigt mycket socker förut.. Kan slänga in vad jag åt igår får du se.

Frukost omelett m. bacon. Keso o gurka till.

Lunch- sallad m. rostbiff o kokt ägg

Middag- kotlett i gräddig sås och ratatouille

Mellanmål har varit, yoghurt med kanel/bär, kokt ägg, avocado

• brummagumman

Ni kan ju äta nästan samma mat ändå. Bara för dig att ta bort pasta, ris, mjöl och socker så långt det går. Fett och kött får du äta hur mycket som helst :)

• brummagumman

Är verkligen ingen expert på området. Trodde aldrig jag skulle komma på tanken att banta eller så. Nu vill jag inte bli av med såå himla många kilon iofs. Fem räcker nog så jag blir av med magen. Men jag tror att träning och helt enkelt vettig mat absolut är bra! Men efter den här rivstartsperioden med noll socker kommer jag ha en svulldag!

• brummagumman

Tyvärr inga morötter! Inte under första tidden iaf. De är för söta och har för mkt stärkelse i sig. Inga rotsaker alls faktiskt. Men typ alla grönsaker får du käka hur mkt du vill av! Jag hade paprika, gurka, tomat, isberg, sockerärtor, ägg, purjo, färsk svamp och fetaost. Och så nåt kött till.

• brummagumman

Jag tror majs är ok, har iaf inte läst motsatsen någonstans. Nu har jag precis käkat lunch. Ni anar inte hur skönt det är att må bra igen! Var världens vrak igår av trötthet, huvudvärk och ett enormt sötsug!

Till lunch åt jag:
    1 burk tonfisk
    1 kokt ägg
    lite dill
    lite citronsaft
    1 stor msk cream cheese
    Mixa allt till en gegga. strimlade vitkål och tog några oliver som tillbehör. Riktigt gott!

• brummagumman

Har tagit fram kycklingfilé till middag (med rostade grönsaker till) och nu har jag mumsat i mig en halv avocado till mellis. Man äter ta mej tusan heeela tiden :) Var å handlade lite o köpte två askar Läkerol för att döva suget om det blir så där jättejobbigt igen. De är ju sockerfria!

• brummagumman

Också fått massa klappar på magen! I ett par års tid, men varken jag eller doktorn hittar nåt fel på mig. Men jag är rejält otränad så det kan ju va så illa att det helt enkel ä musklerna i magen som blivit mer slappa liksom. Men ska köpa träningskort när jag får lön!

Vägde oss här hemma igår kväll och då hade jag tappat bra precis ett kilo och sambon drygt 1,5 sen i tisdags kväll. Inte illa!

• brummagumman

Middagsdags!

Till middag får det bli baconlindade, köttfärsfyllda paprikor. Tänkte göra en röra med köttfärs, lök och kryddor,, röra i lite keso och lägga en bit ost på toppen. In i ugnen tills osten smält. Borde bli gott tycker jag.

Till mellis blev det avocado, keso och kassler med lite vitlössalt på.

• brummagumman

Hej hej!

Äter och äter, sambon tappar massa kilon och jag lite mindre. Men det är jobbigt att följa en diet tycker jag. Gillar inte att vara begränsad. Men innan jag slutar ska det köpas ett träningskort!!!

• brummagumman

familjeliv.se/Forum-5-72/m28627420.html

Där har ni en GI-tråd med bla. Ett recept på en chokladkaka!!! Idag tänkte vi fira lite och det blir gott kött med en fet sås och så den kakan till efterrätt. Nåt glas rödvin är jag tusan värd också :)

Svar på tråden Sambokilon?