• LeonVilde

Tips inför resa, Mallorca /alcudia/hotell

Vi tänkte resa tillsammans med ett annat par och våra små killar som kommer vara 9 resp 11 ån vid tillfället.

Vi fundera på Mallorca/alcudia.
    Nån som har tips på hotell?
    All in clusive eller inte, erfarenheter?

Annars allmäna tips när man ska flyga iväg
    med så små för första gången?

• Svar på tråden Tips inför resa, Mallorca /alcudia/hotell
  • LeonVilde

Ingen som rest med sitt barn eller varit där.....?

• baby2006

Vi var på Mallorca nu i somras och bodde på blue star viva blue (Fritidsresor).. All inclusive skulle nog inte jag personligen välja närman åker till Mallorca, men där emot absolut välja till frukost så man har en rejäl frukostbuffé varje morgon. Då står man sig på frukosten ganska länge och behöver bara äta nått lätt mitt på dagen och sedan ut och äta på kvällen...

Jag kan absolut rekommendera viva hotellen: fritidsresors Viva blue och Ving har Viva Bahia, Viva tropic och Viva sunrise..

Vi ska åka tillbaka till Alcudia nu i augusti igen och kommer då bo på viva sunrise.. Dessa hotell har stora härliga poolområden och bra standard med fina rum och utmärkt service..

23 augusti 2008 bär det av!!!
  • sara sofia

Jag håller också med om Viva-hotellen!
    Vi har bott på Viva tropic i Alcudia och vi var jättenöjd! Kommer att åka dit igen i aug.
    Alcudia stranden är också jättebra för barn. Långgrund.

• Ussen

Jag har varit på Mallis, Alcudia med två barn och det är helt galet barnanpassat. Har aldrig sett så många barnvagnar samtidigt. Vi köpte till ett kit till hotellrummet med spjälsäng, paraplyvagnar och barnstol. Paraplyvagnen var av enklaste sort men med liggläge. Fungerade perfekt åt barnen, den ena 2år och den andra 3 månader. Båda sov som stockar i dem och de var enkla och smidiga att ha med på restauranger och vid poolen.

Allt finns och alla pratar svenska - ha så kul!!

• Maria med 3

Sunwings hotell igger ju himla bra precis vid stranden. Var inte rädda för att hyra bil och köra runt lite på mallorca. Till och med jag som inte har nåt vidare lokalsinne klarade det bra med karta och skyltarna.

• Marsfisken

Jag följer denna tråd med största intresse då vi ska till Alcudia i sept med en dotter som då är tre och en son som just fyllt ett...

• sara sofia
    Marsfisken skrev 2008-01-06 20:49:02 följande:
    Jag följer denna tråd med största intresse då vi ska till Alcudia i sept med en dotter som då är tre och en son som just fyllt ett...
    Har ni bestämt var ni ska åka?

Ni som varit på Mallis, vet ni om det finns nåt vattenland/äventyrsland eller nåt?! I så fall vars på Mallis?
    Jag har ju varit där men då låg vi bara på stranden hela tidenSkrattande, utforskade ingenting!
    Den här gången när vi far så ska vi utforska lite mer, om det finns nåt kul att utforska vill säga!
  • Maria med 3

Det ska det finnas (har inte varit där) Undrar om det inte finns nån vattenpark med delfinschow också. Borde det inte finnas lite sån info på resebyråernas hemsida?

• Maria med 3

Hittade detta på vings hemsida

Hidropark
    Äventyrsbad med tillräckligt många pooler och vattenrutschbanor för att sysselsätta barnen (och de vuxna) i flera dagar! Bland annat finns här öns högsta vattenrutschbana och en riktigt rolig spiralformad rutschkana som imponerar även på den mest luttrade äventyrsbadaren. Det finns också minigolf. Hidropark ligger strax utanför Puerto Alcudia. Öppet maj-oktober 10-18. Inträde.

Marineland
    Populärt utflyktsmål för familjer. De två huvudattraktionerna är delfinshowen och papegojshowen. Dessutom finns akvarium och lekplats. För den som vill svalka sig i havet finns en liten strand intill. Marineland ligger i Portals Nous, nära Magaluf. MyTravel anordnar utfärder hit i kombination med AquaLand (i Magaluf), men du kan också ta dig hit på egen hand. Öppet dagligen 09.30-18.00. Inträde.

Western Water Park
    En kombinerad vattenpark och vilda västern-by med indianer, cowboys och poolområden med vattenrutschbanor. Här kan man alltså både bada och titta på fartfyllda cowboyshower. Western Water Park ligger i närheten av Magaluf. MyTravel anordnar utfärder hit, men du kan också ta dig hit på egen hand. Öppet dagligen 09.30-19.00. Inträde.

Rancho Grande
    Den stora hästfarmen, som ligger strax utanför Ca?n Picafort, anordnar speciella familjeaktiviteter. Det finns en dagsaktivitet för lite yngre barn med ansiktsmålning, ponnyridning och lassoshow. Och en kvällsaktivitet för familjer med lite äldre barn där man får prova på livet som cowboy för en kväll. Deltagarna delas in i olika grupper efter ridvana. De som inte vill rida alls kan få åka häst och vagn. Efter ridturen serveras BBQ, läsk och sangria. Den som vill har chans att lära sig grunderna i linedance. Ovan beskrivna arrangemang måste bokas genom en researrangör. MyTravel anordnar turer flera gånger i veckan.

Svar på tråden Tips inför resa, Mallorca /alcudia/hotell