• Skumboll

Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**

Sugen på fika?
    ...såklart!

Tidigare trådar:
    DEL 3: beta.familjeliv.se/Forum-11-264/m25866019.html
    DEL 2: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m22764213.html
    DEL 1: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m19798099.html

Andra trådar:
    Prat: beta.familjeliv.se/Forum-11-264/m27723594.html
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Dop & namncermoni: www.familjeliv.se/Forum-3-21/m27659742.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 19:41
    Recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29416411.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 10:12
    Bloggtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html

• Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**
  • Girle

Hej tråden!
    Jag o Maja har tjejlördag härhemma, sambon har ngt jobbevent (inte alls avundsjuk för att han får gå ut o roa sig). Vi tittar iaf på konståkning o Maja tokdiggar det. Ligger o snackar m tvn med sin otroligt (öronskärande) höga toner, som är ngt nytt hon håller på med.

Nu kommer en "bajsfråga": Har era små ändrat bajskarraktär? Maja, som ända sedan födslen bajsat någon gång i veckan avverkar nu 2-3 skitiga blöjor om dagen! Helt otroligt hur mycket som får plats i den lilla magen.

Ang fika/bio: Jag skrev upp mig på båda, tycker både alternativen verkar skoj (dock inte Täby, eftersom vi bor i Gubbängen, vääääldigt långt att åka).

Den 4 oktober kom en prinsessa som förändrade mitt liv
  • Skumboll

Ja jag skulle ju föredra täby, men det lär ju aldrig hända så jag skriver inte ens upp mig.

• Girle

ooops... mitt inlägg hamna visst i fel tråd

Den 4 oktober kom en prinsessa som förändrade mitt liv
  • Duntoffla

Barnvagnsbio på Sergel, Jane Austen bookclub, kl 12:

VeraP (Verica o Milo)
    Vixi (Victoria & Olivia)
    Zorn (Purvi & Mahi)
    Girle (Stina & Maja)
    Dunis (Petra o Noel)

Barnvagnsbio på Camera (Täby), Jane Austen bookclub, kl 11:

VeraP (Verica o Milo)

Fika på Coffeehouse by George på Hötorget kl 12:

VeraP (Verica o Milo)
    Vixi (Victoria & Olivia)
    Girle (Stina &  Maja)
    Dunis (Petra o Noel)

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • Tejja
    Barnvagnsbio på Sergel, Jane Austen bookclub, kl 12:

VeraP (Verica o Milo)
    Vixi (Victoria & Olivia)
    Zorn (Purvi & Mahi)
    Girle (Stina & Maja)
    Dunis (Petra o Noel)
    Tejja (Therése o Neah)

Barnvagnsbio på Camera (Täby), Jane Austen bookclub, kl 11:

VeraP (Verica o Milo)

Fika på Coffeehouse by George på Hötorget kl 12:

VeraP (Verica o Milo)
    Vixi (Victoria & Olivia)
    Girle (Stina &  Maja)
    Dunis (Petra o Noel)
    Tejja (Therese o Neah)

♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • Vixi

Det lutar nästan åt barnvagnsbio på sergel va?? Kul!!!!

ska vi ses utanför en stund innan eller hur ser planen ut? och hur går egentligen barnvagsnbio till. Såg nåt om fikapaus i mitten, ska man ha med eget fika??

• Duntoffla
    Vixi skrev 2008-01-27 10:55:40 följande:
    Det lutar nästan åt barnvagnsbio på sergel va?? Kul!!!!ska vi ses utanför en stund innan eller hur ser planen ut? och hur går egentligen barnvagsnbio till. Såg nåt om fikapaus i mitten, ska man ha med eget fika??
    Vi kan väl ses utanför 2-15-20 minuter innan? De säljer kaffe i foajén i pausen. Har för mig att det kostar en tia. Det som är bra att tänka på bio (låter som värsta proffset ) är att man ju ställer barnvagnarna utanför så man måste ju ta barnet i famnen, selé eller sjal eller en mjuklift att ta med in. Man kan amma/ge flaska när som helst inne i salongen. De brukar ha skötbäddar och blöjor så att man kan ta. Man kan säkert ta med eget fika också om man vill. Såg en del som hade det.
    ♥♥♥ Oändlig kärlek ♥♥♥
  • Vixi

Hm är det nån som kollar till vagnarna eller bör man införskaffa ett lås av nåot slag? man får alltså inte ta in vagnen och ha bebis sovandes i den om man vill? attans..

• Zorn

Vixi - I sickla är det i alla fall så att man kan ta med ligginsatsen in och låsa fast chassit därute. Jag har för mig att jag inte låste den sist men inne i stan är det nog säkrast att ha med ett slanglås eller liknande. Vi kan ju låsa dem med varandra annars.

♥♥ M A H I ♥♥
  • VeraP

Så kul det ska bli. Har aldrig varit på barnvagnsbio.

Ska vi ses utanför H&M (bredvid/mittemot bion)? Alla lär ju ses utanför biografen.

Svar på tråden Fika-tråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 4**